K Auto Oy:n jälleenmyyjäverkosto sitoutuu suorittamaan huolenpitosopimuksen ja näiden sopimusehtojen mukaisesti kohteena olevan uuden ajoneuvon huolto- ja korjaustoimenpiteet maahantuojan valtuuttamassa merkkihuollossa. Sopimus ei poista asiakkaan oikeuksia tuotteessa olevan takuun, kuluttajansuojalain ja kauppalain mukaisen virhevastuun suhteen.
i. ajoneuvoa on hoidettu tai käytetty virheellisesti tai huolimattomasti tai käyttöohjeiden sekä maahantuojan takuuehtojen ja -ohjeiden vastaisesti, esim. ajoneuvossa on käytetty likaista tai väärää polttoainetta tai muita kuin valmistajan hyväksymiä öljyjä tai nesteitä
ii. ajoneuvon rakennetta, suorituskykyä tai käyttötarkoitusta on muutettu
iii. ajoneuvon huolto-ohjelma on laiminlyöty tai välitöntä korjaustyötä viivytetty
iv. ajoneuvoa on käytetty ammattimaisessa liikenteessä (henkilö- tai tavarakuljetus) tai kilpa- tai rata-ajossa
v. ajoneuvoa on käytetty muutoin poikkeuksellisissa olosuhteissa, esim. kaivosalueella, maansiirtotyömaalla tai muissa näihin rinnastettavissa pölyisissä olosuhteissa
i. Asiakas on vienyt ajoneuvon tilapäisesti, enintään kolmen kuukauden yhtäjaksoiseksi ajaksi, ulkomaille.
ii. Korjaus on suoritettu Euroopassa, pois lukien Albania, Islanti, Kanarian Saaret, Malta, Moldova ja Venäjä.
iii. Korjattava vika on ollut yllättävä ja äkillinen.
iv. Korjaus on ollut välttämätön ja vika on ollut sellainen, että siitä aiheutuneet toimenpiteet kuuluvat huolenpitosopimuksen sisältöön.
v. Korjauksen on suorittanut valtuutettu merkkihuolto.
vi. Asiakkaalla on esittää alkuperäinen maksu kuitti ja korjauslasku, jossa on erittely tehdyistä töistä ja asennetuista varaosista.
vii. Asiakas on esittänyt kustannusarvion ja saanut K-Auton ennakollisen suostumuksen korjauksen suorittamiseen.