Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 6,1–5,3 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 139–121 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 6,5–5,7 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 148–129 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,1–5,2 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 162–136 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 8,4–4,8 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 197–126 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,3–5,4 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 191–141 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 2,1–1,4 l/100km | Sähkö: 18,7–16,5 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 47–31 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,4–5,6 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 195–146 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 2,2–1,8 l/100km | Sähkö: 19,0–18,2 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 50–41 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,5–5,9 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 195–154 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,3–7,0 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 191–183 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,5–7,2 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 195–188 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 13,1–12,4 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 298–281 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,3–5,5 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 192–145 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 2,2–1,5 l/100km | Sähkö: 18,9–16,9 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 50–34 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,4–7,1 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 194–186 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 2,6–2,2 l/100km | Sähkö: 21,3–20,4 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 59–51 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 2,6–2,3 l/100km | Sähkö: 21,3–20,8 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 61–53 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,4–5,9 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 184–148 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 2,1–1,6 l/100km | Sähkö: 17,7–16,2 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 47–37 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,3–5,9 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 182–149 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 2,0–1,7 l/100km | Sähkö: 17,5–16,3 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 46–38 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 13,1–12,4 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 298–281 g/km
Virrankulutus, yhdistetty: 26,2–21,7 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 0–0 g/km
Virrankulutus, yhdistetty: 25,9–21,3 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 0–0 g/km
Virrankulutus, yhdistetty: 28,4–27,0 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 0–0 g/km
Virrankulutus, yhdistetty: 28,1–26,5 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 0–0 g/km
Vuosi 2018 alkaa uuden aikakauden merkeissä sekä autotekniikassa että autokaupassa.
Vaihtoehtoisista energiamuodoista on tullut yhä houkuttelevampia vaihtoehtoja bensiinille ja dieselille. Sähköautot tulevat, ja autosta tulee entistä älykkäämpi kuljettajaa avustavine teknisine järjestelmineen.
Audi on jo ottanut tässäkin kehityksessä kärkipaikan. Tässä Audi Magazinessa esitellään tulevaa Audi-mallistoa, joka laajentaa jo nykyisin erittäin kilpailukykyiseksi osoit- tautuneen malliston rohkeasti uudelle alueelle. Uuden nelivetoisen sähköauton e-tron quattron tuotanto alkaa jo tänä vuonna – ja lisää sähköisiä Audeja seuraa perässä. Uusi kevythybriditekniikka täydentää e-tron-täyshybridien valikoimaa. Vuoteen 2018 starttaamme myös vahvalla maa-/ biokaasuautomallistolla – Audi A3 g-tron ja Audi A4 Avant g-tron saavat vahvistusta täysin uudesta Audi A5 g-tronista.
Vuosi 2018 tuo mukanaan myös useita erittäin merkittäviä mallistouudistuksia, joista kuulette vuoden kuluessa lisää.
Uusia Audeja rekisteröitiin vuonna 2017 Suomessa peräti 5 599 kappaletta. Suosituin malli oli Audi A4. Audi oli saksalaisten premium-merkkien SUV-segmentin selkeä markkinajohtaja. Uuden Q2:n ohella vahvin suoritus oli Audi Q7:lla, joka oli oman kilparyhmänsä ylivoimainen ykkönen.
Innovatiivisuus, tekninen etumatka ja muotoilu ovat aina kuuluneet Audin tärkeimpiin menestystekijöihin. Vuosien varrella Audi on tullut tunnetuksi muun muassa dynaamisuutta ja turvallisuutta lisäävästä quattro-nelivetojärjestelmästään, alumiinikorin hyödyntämisestä kevyt- rakennetekniikassa ja suorituskykyisistä urheilumalleistaan. Audilla on vahva historia johtavana autoalan valoteknologioiden kehittäjänä, uusimpia esimerkkejä ovat Matrix LED- ja laser -ajovalot seka animoidut, leveät takavalopaneelit.
Samalla kun vaihtoehtoiset käyttövoimat ja entistä paremman hyötysuhteen turbomoottorit vievät Audi- malliston energiatehokkuuden uudelle tasolle, on Audien muotoilussakin käynnissä uuden aikakauden alku. Muotoilujohtaja Marc Lichten kädenjälki näkyy esimerkiksi uusien Audi A8:n, A7:n ja e-tron-sähköautojen upeissa muodoissa sekä sisätilojen hienostuneessa tyylikkyydessä. Audien infotekniikka, kosketusnäytöt, virtuaalinen mittaristo ja mobiililaitteiden liitettävyys sovelluksineen edustavat tämän päivän nautittavaa ja ajamisen arkea palvelevaa teknologiaa. Sisustuksen yksityiskohtien laadun tuntu on edelleen asia, josta Audeissa ei tingitä.
Kilpailukykyinen Audi-mallisto menee siis voimakkaasti eteenpäin sekä teknisesti että matkustajia palvelevassa mukavuudessa ja käytännöllisyydessä. Tutustu uuteen mallistoon tässä Audi Magazinessa ja verkko-osoitteessa audi. sekä lähimmällä Audi-jälleenmyyjällä.
Audi-verkoston liikkeiden lisäksi näymme monissa vapaa-ajan harrastuksissa ja tapahtumissa. Myös vuonna 2018 Audi on Suomessa mukana monissa urheilulajeissa, kuten maastohiihdossa, alppihiihdossa, golfissa ja purjehduksessa.
Aki Juhakorpi
johtaja, Audi Finland
Ajoneuvon kulutus ja toimintamatka on määritelty maailmanlaajuisesti yhtenäistetyn testimenetelmän (WLTP) mukaisesti. Ilmoitettu WLTP-kulutus ja -toimintamatka saattavat vaihdella olennaisestikin riippuen mm. kuljettajan ajotavasta, akkukapasiteetista, lataamisen säännöllisyydestä, sähkövarusteiden käytöstä, mahdollisen lisälämmittimen käytöstä, ulkolämpötilasta, sääolosuhteista, matkustajien ja kuorman määrästä, valitusta ajoprofiilista tai tieprofiilista.
Ajoneuvon latausteho ja -aika voivat vaihdella olennaisestikin ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, lämpötilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä.