Liikennekäyttöön tarkoitetun kaasun pääkomponentti on metaani. Sitä voidaan valmistaa joko maakaasusta, jota ammennetaan fossiilisista lähteistä, tai biokaasusta, jota saadaan orgaanisten aineiden hajoamisprosesseista. Kaasu voi myös olla bio- ja maakaasun sekoitusta. Oli miten oli: etenkin biokaasu on ilmastoystävällinen käyttövoima ja kaasuauto hyvä vaihtoehto ympäristötietoiselle autoilijalle.
Suomessa myytävät kaasuautot ovat pääosin kaksikäyttöisiä: niitä voidaan ajaa sekä kaasulla että bensiinillä. Siksi niissä on oltava kaksi erillistä polttoainetankkia, ja siksi ne ovat jonkin verran vastaavia bensiiniversioita kalliimpia. Kuluja kasvattaa myös käyttövoimavero, joka on kuitenkin alhaisempi kuin dieselin käyttövoimavero. Lisäksi kaasuautoja joudutaan huoltamaan hivenen tavanomaista tiheämmin.