• Q7 e-tron quattro
    Q7 e-tron quattro
    Hinta: alkaen 99 713,65 EUR

    Polttoaineen kulutus, yhdistelmä: 1,9–1,8 l/100km | Strom 190,0-181,0 Wh/km

    CO2-päästöt, yhdistelmä: 50–48 g/km

  • SQ7 TDI
    SQ7 TDI
    Hinta: alkaen 146 431,10 EUR

    Polttoaineen kulutus, yhdistelmä: 7,6–7,2 l/100 km

    CO2-päästöt, yhdistelmä: 199–189 g/km

Moottorit > Uusi A4 allroad quattro > A4 > Audi Finland

Suunnittelemasi Audi A4 allroad quattro

Business 2.0 TDI quattro S tronic 1
52 724,44 EUR

  • Autoveroton hinta
    41 630,00 EUR
  • Arvioitu autovero 1
    9 974,44 EUR
  • Lisävarusteet
    1 120,00 EUR
  • Kokonaishinta 2
    52 724,44 EUR
  • Autoetu
    • Käyttöedun verotusarvo
    • 775,00 EUR
    • Vapaan autoedun verotusarvo
    • 925,00 EUR

Monipuolista tehokkuutta.

2 vaihtoehtoa / 2 moottorista

2.0 TDI

Business 2.0 TDI quattro S tronic

51 341,49 EUR

  • 1968 cm3
  • 120 kW (163 PS)

Business 2.0 TDI quattro S tronic

54 341,91 EUR

  • 1968 cm3
  • 140 kW (190 PS)

Moottorivalinta ei mahdollinen

Moottorivalinta ei mahdollinen valitsemaasi varustetasoon

Merkkien selitykset

  • Iskutilavuus
  • Suurin teho

Enemmäin suorituskykyä, vähemmän päästöjä. Uusimman sukupolven TFSI- ja TDI-moottorit viestittävät teknologian edistyksestä ja energiatehokkuudesta. Moottorit, teholtaan 120 kW(163 hv) ja 200 kW (272 hv) välillä, tuottavat jopa 20 kW (27 hv) enemmän tehoa kuin edeltäjämallissa.

2.0 TFSI-bensiinimoottori Uudistunut 2.0 TFSI on teholtaan 185 kW (252 hp) se tuottaa 370 Nm:n vääntömomentin kierroslukualueella 1600 - 4500 rpm. Yhdistettynä seitsemänvaihteiseen S tronic-automaattiin, uusi Audi A4 allroad quattro kiihtyy 0 - 100 km/h vain 6.1 sekunnissa. Se kuluttaa bensiiniä 6.4 litraa/100 km (CO2-päästöt 147 g/km).
TDI -dieselmoottorit 2.0 TDI , iskutilavuudeltaan 1,968 cm3 on tarjolla kahtena eritehoisena versiona. 120 kW -tehoinen (163 hv) ja väännöltään 400 Nm (1750 - 2750 rpm) kiihtyy paikaltaan 100 km/h nopeuteen 8.3 sekunnissa, ja 7-vaihteisen S tronic-automaattivaihteiston kanssa sen keskikulutus on 4.9 l/100 km (128 g/km CO2). Tehokkaammassa versiossa on 140 kW (190 hv) ja 400 Nm (1750 - 3000 rpm).

Audi tarjoaa myös 3.0 V6 TDI -moottorin kahtena eri versiona:160 kW (218 hv) ja 200 kW (272 hv). Kummankin kuusisylinterisen iskutilavuus on 2,967 cm3. Ne yhdistävät saumattomasti erinomaisen tehontuoton, hienostuneen ajokäytöksen ja energiatehokkuuden.

160-kilowattinen (218 hv) 3.0 V6 TDI tuottaa 400 Nm vääntömomentin kierrosalueella 1250 - 3750 rpm. Huippumalli 3.0 V6 TDI on teholtaan 200 kW (272 hv) ja väännöltään 600 Nm (1500-3000 rpm). Sen voimalla uusi A4 allroad quattro kiihtyy kuten urheiluauto: 0 - 100 km/h vain 5.5 sekunnissa. Silti keskikulutus on vain 5.3 litraa sadalla kilometrillä. (139 grammaa CO2:ta kilometrillä).
750x410_AA4_161007.jpg
Voiman välitys Nimensä mukaisesti uusi A4 allroad quattro on varustettu quattro-nelivedolla. Se tarjoaa enemmän dynaamisuutta, enemmän pitoa ja upeaa ajonautintoa kaikilla tienpinnoilla. Moottorista riippuen voit valita vaihteistoksi 6-vaihteisen manuaalin, seitsemänvaihteisen S tronic-automaatin tai kahdeksanvaihteisen tiptronic-automaatin.

2.0 TDI-moottoriin on tarjolla sekä 6-vaihteinen manuaalivaihteisto, että uusi S tronic-automaattivaihteisto. 2.0 TFSI:ssä ja 160 kW 3.0 V6 TDI:ssä on S tronic-kaksoiskytkinautomaatti vakiona. S tronic-vaihteistoa on edeleen kehitetty mm. vähentämällä sisäistä kitkaa ja painoa sekä tehostamalla öljynkiertoa. Kaksimassavauhtipyörä on varustettu keskipakoheilurilla, jonka ansiosta kulku on värinätöntä myös alhaisilla moottorin pyörintänopeuksilla. Vaihteen vaihtuminen kestää vain muutaman sekunnin sadasosan, joten vedonvältyksen katkos on lähes olematon.

Kahdeksanvaihtein tiptronic-automaattivaihteisto on tarjolla vain 200 kW 3.0 V6 TDI:n yhteydessä. Vaihteiston täysin uudistunut momentinmuuunnin ja laaja-alaisesti välitetyt 8 vaihdetta tarjoavat hienostuneen liikkeellelähdon, täsmälliset vaihtamiset ja lähes ideaalisen kierrosluvun kaikkiin ajotilanteisiin.

Molemmat automaattivaihteistotyypit edustavat uusinta teknologiaa ja niille on tyypillistä laaja välitysalue. Alemmat vaihteet on välitetty tiheämmiksi urheilullista tuntumaa silmälläpiten, kun taas ylimmät vaihteet on välitetty harvoiksi, jolloin kierrokset pysyvat alhaisina myös nopeassa moottoritieajossa - kuten myös kulutuslukemat. Kuljettaja voi valita ajoasetukseksi joko D, S tai E tai suorittaa vaihtamisen manuaalisesti - vaihteenvalitsimesta tai vakiovarusteisista ohjauspyörävalitsimista.
Alusta Audi A4 Avantiin verrattuna, A4 allroad quattron 23 mm korkeampi jousitus ja halkaisijaltaan suuremmat pyörät antavat sille yhteensä 34 mm korkeamman maavaran. Sen ansiosta A4 allroad quattro on kotonaan sekä maantiellä, että myös kuoppaisemmallakin metsätiellä.

Vakioiskunvaimennuksen ohella on lisävarusteena tarjolla myös automaattisesti säätyvä iskunvaimennus. Tunnistimet tarkkailevat pyörien liikettä, samoin kuin pitkittäistä ja poikittaista kiihtyvyyttä. Vaimennusominaisuuden säätyvät näin tien pinnan ja ajotilanteen mukaan. Tämä takaa kehittyneen ajodynamiikan ja paremman mukavuuden ja kyvyn edetä myös maastossa. Vaimennuksen perusasetukset voi valita Audi drive selectin kautta.

Audi drive select - järjestelmä, jonka kautta voidaan muokata auton ajo-ominaisuuksia, sisältää A4 allroad quattrossa yhden lisäasetuksen. Tuttujen comfort, auto, dynamic, efficiency ja individual (navigointijärjestelmän yhteydessä) -asetusten lisäksi tarjolla on myös offroad-asetus, kun varsinainen tie päättyy. Se säätää moottorin ja vaihteiston ominaisuuksia, ohjausta, lisävarusteista mukatuvaa iskunvaimennusta ja kaikkia kuljettajaa avustavia järjestelmiä, jotta suorituskyky olisi paras mahdollinen myös kevyissä maasto-olosuhteissa.

Etuakselistossa on kehittynyt viisilinkkituenta. Se tarjaa optimaalisen mukavuuden ja erinomaisen ketteryyden. Edeltäjämalliin verrattuna akseliston paino on vähentynyt viidellä kilogrammalla.

Myös sähkömekaanisessa ohjaustehostimessa on uusi kompakti design, jossa painonsäästö on 3.5 kg edeltäjämalliin verrattuna. Se tarjoaa ohjaukseen suoremman vasteen tien pinnasta sekä täsmällisen ohjautuvuuden. Lisävarusteena on saatavissa dynaaminen ohjaus, jossa on muuttuva ohjausvälitys.

Edellismallin poikittaistuettu taka-akseli on vaihtunut viisilinkkiseen taka-akselistoon. Älykkäällä materiaalien käytöllä näiden akselistokomponettien paino on pudonnut seitsemän kilogrammaa.