• Q7 e-tron quattro
    Q7 e-tron quattro
    Hinta: alkaen 99 713,65 EUR

    Polttoaineen kulutus, yhdistelmä: 1,9–1,8 l/100km | Strom 190,0-181,0 Wh/km

    CO2-päästöt, yhdistelmä: 50–48 g/km

  • SQ7 TDI
    SQ7 TDI
    Hinta: alkaen 146 431,10 EUR

    Polttoaineen kulutus, yhdistelmä: 7,6–7,2 l/100 km

    CO2-päästöt, yhdistelmä: 199–189 g/km

A4 Avant g-tron > A4 > Audi Finland

A4 Avant g-tron

  • 1400x438_A4_Avant_g-tron_V2.jpg
1400x438_A4_Avant_g-tron_V2.jpg

Huippulaatua alusta loppuun. Audi A4 Avant g-tron.

Polttoaineenkulutus yhteensä, paineistettu maakaasu (CNG): 4,4–3,8 kg/100 km; hiilidioksidipäästöt yhteensä, paineistettu maakaasu (CNG): 117–102 g/km¹

Tilavampi, tyylikkäämpi, urheilullisempi: Audi A4 Avant g-tronissa yhdistyvät upea ulkonäkö ja toiminnallinen teho. Uusien, älykkäiden kuljettajaa avustavien järjestelmiensä ansiosta innovatiivinen Audi A4 Avant g-tron on omiaan arjen moninaisiin tilanteisiin.

  • Urheilullinen, tehokas ja erittäin taloudellinen

  • 480x270_filmstill11.jpg

    Männät ja venttiilit on mukautettu CNG-käyttöön, ja ne mahdollistavat optimaalisen paineistuksen. Elektroninen ohjainlaite laskee polttoainesäiliöstä tulevan maakaasun (CNG) korkeaa painetta jopa 200 baarista 5–10 baarin toimintapaineeseen moottorissa. Painetta säädetään dynaamisesti ja tarkasti ajajan pyytämän tehon mukaan. Niinpä polttoainelinjassa ja ruiskutusventtiileissä on aina käytettävissä oikea paine – alhainen pienillä nopeuksilla ajoa varten ja korkeampi suurempaa tehoa ja vääntöä tarvittaessa.

  • 480x270_tank2.jpg

  • 480x270_AA4_G-TRON_161002.jpg

    A4 Avant g-tron on urheilullinen, tehokas ja erittäin taloudellinen. Moottori pohjautuu uuteen 2,0 litran TFSI-moottoriin, jonka edistyksellinen ja tehokas palamisprosessi on Audin itsensä kehittämä. Turboyksikkö tuottaa 125 kW:n (170 hv:n) tehon. Kierrosnopeus on noin 1 650 rpm ja enimmäisvääntö 270 Nm.

  • 480x270_filmstill8.jpg

Tarvitseeko ajotapaa muuttaa?

Audi g-tron -mallit tarjoavat tuttua urheilullisuutta, edistyksellistä muotokieltä ja huippuluokan liikkuvuutta pitkillä ajomatkoilla, eikä kuljettajan tarvitse muuttaa ajotapaansa. Kiihdytys on yhtä dynaaminen kuin pelkkää bensiiniä käyttävissä Audi-malleissa. Matalalle sijoitetut kevyet kaasusäiliöt painavat 50 % vähemmän kuin teräksiset kaasupullot, eivätkä ne häiritse ajokokemusta. Ainoat erot perinteiseen Audiin verrattuna ovat toinen polttoainemittari maakaasusäiliölle, huomattavasti pienemmät polttoainekulut (tilanne tammikuussa 2017) ja ympäristöystävällisemmän valinnan tuoma hyvä omatunto.

Mitä g-tron tarkoittaa?

Termi g-tron viittaa Audin CNG-malleihin (CNG = paineistettu maakaasu). Ne on optimoitu toimimaan maakaasulla, jota on saatavilla Euroopassa noin 3 500 huoltoasemalta (tilanne tammikuussa 2017). Maakaasu palaa hyvin puhtaasti, joten monet kaupungit ja kunnat tukevat kaasuautojen hankintaa. CNG-kaasun palamisessa ei muodostu hienoa pölyä. Ilmastonmuutoksen torjunnan kannalta vielä tärkeämpää on, että maakaasu koostuu suurimmaksi osaksi metaanista (CH4), jolla on fossiilisista polttoaineista kaikkein alhaisimmat hiilidioksidipäästöt. Audin energiatehokkaat ja dynaamiset g-tron-mallit ovat huippulaadukkaita kaasuautoja, ja alhaisten polttoainekustannusten vuoksi niiden käyttö on myös taloudellista.

00:00 | 00:00