• Q7 e-tron quattro
    Q7 e-tron quattro
    Hinta: alkaen 99 713,65 EUR

    Polttoaineen kulutus, yhdistelmä: 1,9–1,8 l/100km | Strom 190,0-181,0 Wh/km

    CO2-päästöt, yhdistelmä: 50–48 g/km

  • SQ7 TDI
    SQ7 TDI
    Hinta: alkaen 146 431,10 EUR

    Polttoaineen kulutus, yhdistelmä: 7,6–7,2 l/100 km

    CO2-päästöt, yhdistelmä: 199–189 g/km

A5 Sportback g-tron > A5 > Audi Finland

A5 Sportback g-tron

Kärkisijalla.
Heti alusta lähtien.
A5 Sportback g-tron.

Polttoaineenkulutus (yhdistetty), paineistettu maakaasu (CNG): 3,8–4,2 kg/100 km; CO₂-päästöt (yhdistetty), paineistettu maakaasu (CNG): 102–114 g/km

Audi A5 Sportback g-tronissa yhdistyvät lähes ilmastoneutraali liikkuminen ja selkeästi tehokkaampi suorituskyky. Urheilullinen tyylikkyys alkaa terävästä hartijalinjasta ja jatkuu kohti tyylikästä takaosaa. Kaiken kaikkiaan siis ihanteellinen kumppani, joka tekee vaikutuksen niin arkisessa ajossa kuin lomamatkoillakin - työmatkoja unohtamatta.

Galleria
Lataa kaikki
00:00 | 00:00
  • 480x270_van_endert_audi_G_Tron_Barcelona_1946.jpg

    A5 Sportback g-tronin kaasusäiliöt on sijoitettu takaosan alle. Säiliöihin mahtuu 19 kg kaasua, joka on 200 baarin paineessa. Rakenteensa ansiosta säiliöt ovat erityisen kevyet. Säiliön sisempänä kerroksena on kaasutiiviistä polyamidista valmistettu muotti, jonka maksimaalisen kestävyyden takaa sekoitus hiilikuituvahvisteista muovia (CFRP) ja lasikuituvahvisteista muovia (GFRP). Kolmas lasikuitukerros suojaa ulkoisilta vaikutuksilta. Kuitupitoisten materiaalien sideaineena käytetään epoksihartsia.

  • 480x270_van_endert_audi_G_Tron_Barcelona_1626.jpg

    Faktat puhuvat puolestaan: bio-/maakaasua käyttävä Audi g-tron tarjoaa urheilullisuutta, upeaa muotoilua ja uusiutuvaan energiaan perustuvaa liikkuvuutta pitkille ajomatkoille. A5 Sportback g-tronin voimanlähteenä on 2,0 litran TFSI -moottori. Moottori tuottaa tehoa 125 kW (170 hv) ja vääntöä 270 Nm. Moottori mahdollistaa jopa 500 kilometrin ajamisen pelkällä maakaasulla (CNG = paineistettu maakaasu), mitä täydentää tarvittaessa kantamaltaan 450 kilometrin bensiinikäyttö.

Tarvitseeko ajotapaa muuttaa?

Audi g-tron -mallit tarjoavat tuttua urheilullisuutta, edistyksellistä muotokieltä ja huippuluokan liikkuvuutta pitkillä ajomatkoilla, eikä kuljettajan tarvitse muuttaa ajotapaansa. Kiihdytys on yhtä dynaaminen kuin pelkkää bensiiniä käyttävissä Audi-malleissa. Matalalle sijoitetut kevyet kaasusäiliöt painavat 50 % vähemmän kuin teräksiset kaasupullot, eivätkä ne häiritse ajokokemusta. Ainoat erot perinteiseen Audiin verrattuna ovat toinen polttoainemittari maakaasusäiliölle, huomattavasti pienemmät polttoainekulut (tilanne tammikuussa 2017) ja ympäristöystävällisemmän valinnan tuoma hyvä omatunto.

00:00 | 00:00
Mitä g-tron tarkoittaa?

Termi g-tron viittaa Audin CNG-malleihin (CNG = paineistettu maakaasu). Ne on optimoitu toimimaan maakaasulla, jota on saatavilla Euroopassa noin 3 500 huoltoasemalta (tilanne tammikuussa 2017). Maakaasu palaa hyvin puhtaasti, joten monet kaupungit ja kunnat tukevat kaasuautojen hankintaa. CNG-kaasun palamisessa ei muodostu hienoa pölyä. Ilmastonmuutoksen torjunnan kannalta vielä tärkeämpää on, että maakaasu koostuu suurimmaksi osaksi metaanista (CH4), jolla on fossiilisista polttoaineista kaikkein alhaisimmat hiilidioksidipäästöt. Metaania voidaan tuottaa biojätteestä (biometaani) tai hiilidioksidista ja vedestä ympäristöystävällisellä sähköllä. Audi tukee tuotantoa aktiivisesti e-gas-polttoaineensa sekä maailman ensimmäisen teollisen sähköstä kaasuksi -tuotantolaitoksensa kautta. Audin energiatehokkaat ja dynaamiset g-tron-mallit ovat huippulaadukkaita kaasuautoja, ja alhaisten polttoainekustannusten vuoksi niiden käyttö on myös erittäin taloudellista.

00:00 | 00:00