A6 Avant TFSI e > A6 > Audi Finland
  • stage_exterior_front.jpg
Side view Audi A6 Avant TFSI e

A6 Avant 55 TFSI e quattro

Sähköistetty ja käytännöllinen.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro.

Innovatiivinen pistokehybridi Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro¹ tarjoaa täydellistä ajamisen nautintoa niin kaupungissa kuin maanteilläkin. Avantin luonteen mukaisesti auto sopii erinomaisesti päivittäiseen käyttöön ja tarjoaa runsaat tilat.

Audi A6 Avant TFSI e takaa

Vertailuvoittaja
A6 Avant 55 TFSI e quattro

Tekniikan Maailma vertaili isoja nelivetoisia lataushybridejä, ja voittajaksi nousi Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro. Erityistä tunnustusta A6 sai mm. suorituskyvystään ja ohjaustunnostaan väistökokeessa: ”Suorituskyky on kaikissa hyvä, mutta Audi on nopein siitäkin huolimatta, että sen omamassa on suurin. Ykkössija tulee myös sähköisestä toimintamatkasta”, ”Ohjaus on joukon paras, sekä maantiellä että kaupungissa”. Yhteenvedossa TM toteaa: ”Audi venytti askeleen verran seuraavia pidemmälle tasaväkisessä vertailuryhmässä. Parannettavaakin vielä on, muttei paljoa.”

Lue koko vertailu Tekniikan Maailman numerosta 22/2020 tai oheisesta linkistä (vaatii kirjautumisen).

TM-vertailu
The Audi A6 Avant TFSI e takaa

Urheilullinen ja tehokas pistokehybridi

Tehokas polttomoottori taloudellinen sähkömoottori: Audi A6 Avant 55 TFSI e quattron¹ voimanlähteet tuottavat 270 kW:n (367 hv) tehon. quattro neliveto takaa etenemiskyvyn ja ennakoi voimansiirtotarpeen tilanteen mukaan.

Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro¹ lukuina

Järjestelmän teho

270

kW*

(367 hv)

Kiihtyvyys

5,7

s*

0-100 km/h

Sähköajon toimintamatka

noin 65

kilmetriä²

*Yhdistetty polttoaineenkulutus: 1,3/7,4 l/100 km (kulutus ajettaessa hybrid-käytöllä/polttomoottorilla akun ollessa tyhjä), yhdistetyt CO₂-päästöt: 30 g/km

Audi A6 Avant TFSI e takaa

Kahden voimanlähteen edut

Audi A6 Avant 55 TFSI e quattron¹ sähkömoottorilla voi ajaa päivittäisiä matkoja täyssähkötilassa taloudellisesti ja täysin päästöttömästi – melutason ollessa miellyttävän matala. Pidemmillä matkoilla polttomoottori varmistaa perillepääsyn.

Oikean ajotilan valinta

MMI:n avulla voidaan valita kolme ajotilaa: täyssähköinen ajo (EV), ajo pääasiassa polttomoottorilla akun varauksen säästämiseksi (HOLD) tai näiden kahden voimanlähteen taloudellinen yhdistelmä (AUTO). Auton varustelusta riippuen se hyödyntää kaikissa ajotiloissa muun muassa navigointitietoja, jotta matkanteko tapahtuu taloudellisesti ja mahdollisimman paljon sähkövoimaa käyttäen.

EV Audi A6 Avant TFSI e

Toimintamatkan valvonta

Saatavissa olevan Audin virtual cockpit -mittariston vasemmassa reunassa oleva tehomittari näyttää järjestelmän kokonaissuorituskyvyn, ajon tilan ja akun varaustilan.

Audi virtual cockpit Audi A6 Avant TFSI e

Monipuolinen ja käytännöllinen tilakonsepti

Avaran tilakonseptin ansiosta Audi A6 Avant 55 TFSI e quattrossa¹ on runsaasti tilaa viidelle henkilölle.

MMI Audi A6 Avant TFSI e

Urheilullinen design vakiovarusteena

Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro¹ tarjoaa vakiovarusteena erinomaisen suorituskyvyn ja urheilullisen luonteen.

1
Yhdistetty polttoaineenkulutus: 1,3/7,4 l/100 km (kulutus ajettaessa hybrid-käytöllä/polttomoottorilla akun ollessa tyhjä), yhdistetyt CO₂-päästöt: 30 g/km
2
WLTP:n mukainen yhdistetty sähköajon toimintamatka 65 km Suomen vakiovarusteilla, akku 17,9 kWh brutto/14,4 kWh netto
3
Saatavuus vaihtelee maakohtaisesti. Tuetut käyttöjärjestelmät Apple iOS 10.0 ja Android 6 ja uudemmat versiot. Tarvitaan rekisteröityminen etukäteen osoitteessa www.audi.com/myaudi. Verkkomedian suoratoistoon ja kalenteripalveluiden käyttöön tarvitaan toimiva Wi-Fi-yhteys älypuhelimen ja Audi MMI:n välille.
Ajoneuvon kulutus ja toimintamatka on määritelty maailmanlaajuisesti yhtenäistetyn testimenetelmän (WLTP) mukaisesti. Ilmoitettu WLTP-kulutus ja -toimintamatka saattavat vaihdella olennaisestikin riippuen mm. kuljettajan ajotavasta, akkukapasiteetista, lataamisen säännöllisyydestä, sähkövarusteiden käytöstä, mahdollisen lisälämmittimen käytöstä, ulkolämpötilasta, sääolosuhteista, matkustajien ja kuorman määrästä, valitusta ajoprofiilista tai tieprofiilista. Ajoneuvon latausteho ja -aika voivat vaihdella olennaisestikin ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, lämpötilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä.