Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 6,1–5,3 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 139–121 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 6,5–5,7 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 148–129 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 6,3–4,6 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 157–117 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 1,3–1,0 l/100km | Sähkö: 15,4–14,2 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 31–24 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 4,3–4,0 kg/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 116–108 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 6,2–4,5 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 154–113 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 8,3–8,1 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 189–183 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 8,1–7,8 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 183–178 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 8,4–4,6 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 190–122 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 8,7–4,8 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 197–126 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 5,0–4,4 kg/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 136–121 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 8,6–5,6 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 195–147 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,3–7,1 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 190–186 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,5–7,2 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 196–190 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,1–5,2 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 162–136 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 8,4–4,8 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 192–126 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 4,8–4,4 kg/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 133–121 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,3–5,4 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 191–141 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 2,1–1,4 l/100km | Sähkö: 18,7–16,5 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 47–31 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,4–5,6 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 195–146 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 2,2–1,8 l/100km | Sähkö: 19,0–18,2 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 50–41 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,5–5,9 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 195–154 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,3–7,0 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 191–183 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,5–7,2 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 195–188 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 13,1–12,4 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 298–281 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,3–5,5 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 192–145 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 2,2–1,5 l/100km | Sähkö: 18,9–16,9 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 50–34 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,4–7,1 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 194–186 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 2,6–2,2 l/100km | Sähkö: 21,3–20,4 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 59–51 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 2,6–2,3 l/100km | Sähkö: 21,3–20,8 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 61–53 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,4–5,9 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 184–148 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 2,1–1,6 l/100km | Sähkö: 17,7–16,2 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 47–37 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 7,3–5,9 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 182–149 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 2,0–1,7 l/100km | Sähkö: 17,5–16,3 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 46–38 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 6,9–6,4 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 182–167 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 1,8–1,5 l/100km | Sähkö: 21,6–20,2 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 42–35 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 6,9–6,4 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 180–167 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 1,8–1,5 l/100km | Sähkö: 21,7–20,4 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 43–36 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 13,1–12,4 l/100km
CO2-päästöt, yhdistetty: 298–281 g/km
Virrankulutus, yhdistetty: 26,2–21,7 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 0–0 g/km
Virrankulutus, yhdistetty: 25,9–21,3 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 0–0 g/km
Virrankulutus, yhdistetty: 28,4–27,0 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 0–0 g/km
Virrankulutus, yhdistetty: 28,1–26,5 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 0–0 g/km
Virrankulutus, yhdistetty: 21,6–19,9 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 0–0 g/km
Virrankulutus, yhdistetty: 21,7–20,6 kWh/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 0–0 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 4,3–4,0 kg/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 116–108 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 5,0–4,4 kg/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 136–121 g/km
Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 4,8–4,4 kg/100 km
CO2-päästöt, yhdistetty: 133–121 g/km
Audi AI Aktiivijousituksella (lisävaruste) on kaksi päätehtävää. Ensinnäkin se tarjoaa kattavaa ja tehokasta tukea ajoneuvon poikittaiseen ja pitkittäiseen vakautukseen kaikilla kuormilla ottaen huomioon tieolosuhteet, tien muodot ja nopeuden. Tämä parantaa ajomukavuutta huomattavasti. Toisaalta tämä innovaatio parantaa passiivista turvallisuutta: pito, jonka quattro-nelivetojärjestelmä takaa joka tapauksessa, optimoidaan täysjarrutuksen tapauksessa lisäksi jakamalla voimat kaikille neljälle pyörälle niin tarkasti kuin mahdollista. Kallistusta eteen tasapainotetaan aktiivisesti ja jarrutusmatka on huomattavasti lyhyempi. Lisäksi ajoneuvo nousee jopa 80 millimetriä puolessa sekunnissa sivutörmäyksen aikana, mikä parantaa sisätilan turvallisuutta. Kaikki nämä toiminnot on voitu toteuttaa, koska alusta toimii nyt ensimmäistä kertaa täysin sähkömekaanisesti ja tarvittavat voimat voidaan kohdistaa kuhunkin pyörään erikseen ja tilanteen mukaisesti. Keskusohjausyksikkö arvioi anturisignaalit ja jakaa vastaavat komennot magneettiventtiileille, jotka sitten säätävät vastaavan iskunvaimentimen vaimennusvoiman tarpeen mukaan.
Hihnalla toimivalla starttigeneraattorilla (Belt Starter Generator, BSG) on kaksoisrooli: se toimii apu/starttimoottorina tai laturina. Sitä käytetään Audi A8 -mallissa ainutlaatuiseen toimintoon: kun saavutetaan tavoitenopeus, moottori voidaan sammuttaa jopa 40 sekunniksi nopeuden ollessa 30–160 km/h, jolloin rullaus sujuu miellyttävästi, hiljaisesti ja päästöttömästi. Hihnalla toimivan starttigeneraattorin teho riittää moottorin uudelleenkäynnistämiseen milloin tahansa. Kun painat kaasupoljinta, moottori käynnistyy välittömästi. Generaattorista on etua myös jarrutettaessa: yhdessä taka-akselin yläpuolella olevan tehokkaan akun kanssa se mahdollistaa energian intensiivisen talteenoton. Näin talteen otettu energia syötetään takaisin ajoneuvoon ja avustaa polttomoottoria tuottamalla jopa 60 Nm väännön. Monissa tilanteissa tämä talteenotto on jopa tehokkaampaa kuin edellä mainittu rullaus, joten A8:n ajonhallinta tarkkailee ja arvioi tilannetta koko ajan. Tätä varten etukameran tiedot ja valinnaisesti ennakoivan taloudellisuusavustimen tiedot verkotetaan senhetkisten reittitietojen kanssa.
Jokainen nopeus tuo mukanaan erilaisia ohjausvaatimuksia: matalissa nopeuksissa kyse on hallittavuudesta ja ketteryydestä, korkeammilla nopeuksilla tarvitaan taas vakautta. Tekniikan näkökulmasta nämä erilaiset vaatimukset tarkoittavat sitä, että painopisteessä on ollut aina yksi ohjauksen tai ohjausvasteen muoto. Dynaaminen nelipyöräohjaus poistaa tämän ikuisen kompromissin lopullisesti. Alhaisilla nopeuksilla ajettaessa takapyörät kääntyvät eri suuntaan etupyörien kanssa ja auton kääntöympyrä on huomattavasti pienempi. Tämä tuo ketteryyttä ja helpottaa pysäköintiä ja käsiteltävyyttä. Suuremmilla nopeuksilla takapyörät kääntyvät samaan suuntaan etupyörien kanssa ja tämä taas tuo ennennäkemätöntä vakautta ja mukavuutta esimerkiksi moottoritieajoon.
Ajoneuvon kulutus ja toimintamatka on määritelty maailmanlaajuisesti yhtenäistetyn testimenetelmän (WLTP) mukaisesti. Ilmoitettu WLTP-kulutus ja -toimintamatka saattavat vaihdella olennaisestikin riippuen mm. kuljettajan ajotavasta, akkukapasiteetista, lataamisen säännöllisyydestä, sähkövarusteiden käytöstä, mahdollisen lisälämmittimen käytöstä, ulkolämpötilasta, sääolosuhteista, matkustajien ja kuorman määrästä, valitusta ajoprofiilista tai tieprofiilista.
Ajoneuvon latausteho ja -aika voivat vaihdella olennaisestikin ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, lämpötilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä.