• SQ2
    SQ2
    Hinta: alkaen 58 902,51 EUR

    Polttoaineen kulutus, yhdistetty: 8,6–8,5 l/100km

    CO2-päästöt, yhdistetty: 196–192 g/km

1300x551_0009_ASQ5_171003.jpg

Voimakas kuin sprintteri.

Kuskin istuimelle, paikoillenne, valmiina ja menoksi: Suuritehoinen V6 TFSI -moottori, jossa on tehoa 260 kW (365 hv), vääntää maksimissaan 500 Nm:n vääntömomentilla ja kiihtyy nollasta sataan 5,4 sekunnissa. Huippunopeus on 250 km/h.

8-vaihteinen tiptronic

3,0-litraisen moottorin voima pureutuu tiehen nopean ja mukavan 8-vaihteisen tiptronicin avulla. Tämä tarkoittaa sitä, että pienempien vaihteiden välitykset ovat urheilullisen lyhyitä ja suurempien pitempiä, jolloin ne tuottavat vauhtia ja vähentävät polttoaineen kulutusta.

quattro-neliveto, jossa moottorin voiman painopiste on normaaliajossa lievästi takarenkailla, tukee urheilullista ajotuntumaa. Tarpeen vaatiessa suurin osa voimasta siirtyy akselille, jolla on parempi pito. Renkaan valitseva vääntömomentin kontrolli on aktiivinen kaikilla päällysteillä.

Saatavilla on myös urheilullinen tasauspyörästö. Se helpottaa auton käsittelyä entisestään ja jakaa vääntöä takarenkaiden välillä. Tämä lisää ketteryyttä. Urheilullinen jousitus työntää Audi SQ5 TFSI:n kaarteeseen ja vähentää aliohjautuvuutta heti kättelyssä.

Five-link-jousitus edessä ja takana luo perustan urheilullisuudelle. Taidokas rakenne antaa raja-alueilla suurempaa vakautta ja yhdistää paremman ketteryyden kehittyneeseen mukavuuteen. Vakiona oleva iskunvaimennuskontrolli tarjoaa yhtä aikaa mukavuutta ja dynaamisuutta. Mukautuvat CDC-iskunvaimentimet (continuous damping control) on integroitu moottorin, ohjauksen, tiptronicin ja lisävarusteena saatavan urheilutasauspyörästön kanssa Audin drive select -ajodynamiikkajärjestelmään. Näin kuljettaja voi sopeuttaa ajojärjestelmän ja alustan täysin omaan ajotyyliinsä.

Turboahdin

Aiemman mallin mekaaninen kompressori on korvattu turboahtimella.