Moottori > Q7 e-tron quattro > Audi Finland

Suunnittelemasi Audi Q7 e-tron quattro

Suunnittelemasi Audi Q7 e-tron quattro
Business e-tron 3.0 TDI quattro tiptronic 1
101 077,34 EUR

  • Autoveroton hinta
    94 340,00 EUR
  • Arvioitu autovero 1
    5 447,34 EUR
  • Lisävarusteet
    1 290,00 EUR
  • Kokonaishinta 2
    101 077,34 EUR
  • Autoetu
    • Käyttöedun verotusarvo
    • 1 455,00 EUR
    • Vapaan autoedun verotusarvo
    • 1 605,00 EUR

2 vaihtoehtoa / 2 moottorista

3.0 TDI
Business e-tron 3.0 TDI quattro tiptronic
99 713,65 EUR
  • 2967 cm3
  • 1,9–1,8 l/100 km
  • 50–48 g/km
  • 190 kW (258 PS)
S line Business e-tron 3.0 TDI quattro tiptronic
99 903,39 EUR
  • 2967 cm3
  • 1,9–1,8 l/100 km
  • 50–48 g/km
  • 190 kW (258 PS)
Merkkien selitykset
  • Iskutilavuus
  • Polttoaineenkulutus
  • CO2-päästöt
  • Suurin teho
Moottorivalinta ei mahdollinen

Moottorivalinta ei mahdollinen valitsemaasi varustetasoon

Urheilullista tehoa minimaalisella kulutuksella
256x144_AQ7_E-TRON_151008.jpg
Audi Q7 e-tron quattro on maailman ensimmäinen kuusisylinterisellä dieselmoottorilla ja jatkuvatoimisella nelivedolla toteutettu pistokehybridi. Sen teho tekee vaikutuksen: 3.0 TDI -dieselmoottori ja sähkömoottori tuottavat yhdessä 275 kW:n (373 hv) huipputehon ja 700 Nm:n vääntömomentin, mikä kiihdyttää Q7 e-tronin nollasta sataan 6,2 sekunnissa ja mahdollistaa 230 km/h huippunopeuden. Pelkällä sähkövoimalla Q7 e-tron quattron toimintasäde on jopa 56 kilometriä. Pistokehybridien ECE-standardin mukaisesti Audi Q7 e-tron quattro kuluttaa vaivaiset 1,9 litraa dieseliä sadalla kilometrillä ja tuottaa 50 grammaa hiilidioksidia kilometriä kohti.

Kaikkien Audin hybridimallien tavoin myös Q7 e-tron quattro on toteutettu rinnakkaishybridinä. Erittäin energiatehokas, uusimman sukupolven 3.0 TDI V6 -dieselmoottori tuottaa 190 kW:n (258 hv) huipputehon ja 600 Nm:n vääntömomentin. Ensimmäisenä maailmassa dieselmoottorille toteutettu aktiivinen moottorintuenta eliminoi ei-toivotut dieselmoottorin värinät selektiivisten vastakkaispulssien avulla miltei kokonaan.

Sähkömoottorin huipputeho on 94 kW ja vääntömomentti 350 Nm. Sähkömoottori on integroitu kahdeksanvaihteiseen tiptronic-automaattivaihteistoon erotuskytkimellä. Automaattivaihteiston tehokkuus ja keveys tekevät vaikutuksen. Voima välitetään kaikille neljälle pyörälle niin ikään kevyellä ja kompaktilla jatkuvatoimisella quattro-nelivedolla. Nopeissa käännöksissä älykäs vääntömomentin ohjausohjelmisto jakaa vetovoimaa pyörille keskitasauspyörästön avulla.
Sähköajon toimintasäde Auton nestejäähdytteinen litium-ioniakusto koostuu 168 huippulaadukkaasta akkukennosta. Akun 17,3 kWh:n kapasiteetti mahdollistaa jopa 56 kilometrin toimintasäteen pelkällä sähköllä.

Toinen energiatehokkuutta lisäävä komponentti on vakiovarusteinen, erityisesti Q7 e-tron quattroa varten kehitetty lämmityksenhallintajärjestelmä, johon on integroitu lämpöpumppu. Se mahdollistaa sähkökomponenteista syntyvän hukkalämmön hyödyntämisen Q7 e-tron quattron sisätilojen lämmittämiseen. Audi on ensimmäinen autonvalmistaja, joka tarjoaa tämän teknologian vakiovarusteena pistokehybridiautossa. Tämä asettaa uusia standardeja sisätilojen mukavuudelle, ilmastoinnin energiatehokkuudelle ja sähkövoimalla ajamisen toimintasäteelle. Sen seurauksena asiakas saa nauttia sisätilojen nopeamman lämpiämisen lisäksi kokonaisvaltaisesta sähköisestä ajokokemuksesta myös kylmällä säällä.

Uuden Q7 e-tron quattron kaksivaiheinen latausteknologia mahdollistaa lataamisen jopa 7,2 kW:n teholla. Kun akkua ladataan voimavirralla, akku latautuu täyteen noin kahdessa ja puolessa tunnissa.
Audi connect -palveluvalikoimaan vakioina kuuluvilla e-tron -palveluilla toimintoja kuten latausta ja ilmastointia voi ohjata kätevästi älypuhelimella.
Hybridijärjestelmä Hybridijärjestelmä ohjaa Audi Q7 e-tron quattron toimintatiloja älykkäästi, joustavasti ja erittäin tehokkaasti. Kuljettaja voi valita kolmesta toimintatilasta. Sähkökäyttötila priorisoi sähkövoimalla ajamisen, kun taas hybriditilassa järjestelmä tekee suurimman osan käyttövoiman valintaan liittyvistä päätöksistä. Akunsäästötilassa auto varastoi jäljellä olevan sähköenergian myöhempää käyttöä varten.

Kookas SUV lähtee liikkeelle useimmiten sähkövoimalla. Dieselmoottori käynnistyy, kun kuljettaja painaa aktiivista kaasupoljinta tietyn vasteen yli. Hybridijärjestelmä määrittelee kaasupolkimen vastekohdan. Molempien moottoreiden tehon yhdistävä boost-toiminto aktivoituu, kun kaasupoljinta painetaan toisen vastekohdan yli.

Kun hybriditila on käytössä ja kahdeksanvaihteinen, integroidulla sähkömoottorilla varustettu tiptronic-automaattivahteisto on D-asennossa, Audi Q7 e-tron quattro siirtyy rullaustilaan heti, kun kuljettaja nostaa jalkansa kaasupolkimelta. Tällöin dieselmoottori sammuu ja sähkömoottori kytkeytyy irti. Jos Audi Q7 e-tron quattro lähestyy edessä ajavaa ajoneuvoa, liikenneympyrää tai kaupunkialuetta, rullaustoiminto kytkeytyy pois päältä ja auto aloittaa kohdistetun hidastamisen, jonka aikana se ottaa jarrutusenergiaa talteen. Ajoneuvo tunnistaa liikennetilanteen MMI Navigointi plus -järjestelmältä, etukameralta ja mahdollisilta tutkailmaisimilta saaduista tiedoista.