• Q7 e-tron quattro
    Q7 e-tron quattro
    Hinta: alkaen 99 713,65 EUR

    Polttoaineen kulutus, yhdistelmä: 1,9–1,8 l/100km | Strom 190,0-181,0 Wh/km

    CO2-päästöt, yhdistelmä: 50–48 g/km

  • SQ7 TDI
    SQ7 TDI
    Hinta: alkaen 146 431,10 EUR

    Polttoaineen kulutus, yhdistelmä: 7,6–7,2 l/100 km

    CO2-päästöt, yhdistelmä: 199–189 g/km

Moottori > SQ7 TDI > Audi Finland

Suunnittelemasi Audi SQ7 TDI

Suunnittelemasi Audi SQ7 TDI
4.0 TDI quattro tiptronic 1
148 326,98 EUR

  • Autoveroton hinta
    99 720,00 EUR
  • Arvioitu autovero 1
    47 316,98 EUR
  • Lisävarusteet
    1 290,00 EUR
  • Kokonaishinta 2
    148 326,98 EUR
  • Autoetu
    • Käyttöedun verotusarvo
    • 2 115,00 EUR
    • Vapaan autoedun verotusarvo
    • 2 265,00 EUR

1 vaihtoehtoa / 1 moottorista

4.0 TDI

4.0 TDI quattro tiptronic

146 431,10 EUR

  • 3956 cm3
  • 7,6–7,2 l/100 km
  • 199–189 g/km
  • 320 kW (435 PS)

Moottorivalinta ei mahdollinen

Moottorivalinta ei mahdollinen valitsemaasi varustetasoon

Merkkien selitykset

  • Iskutilavuus
  • Yhdistetty kulutus
  • CO₂-päästöt
  • Suurin teho

Vaikuttavaa dynaamisuutta.

Nollasta sataan vain 4.8:ssa sekunnissa. 4.0 TDI -moottori ja 320 kW (435 hv). Nämä arvot saavutetaan uudella innovatiivisella totetuksella. Se on maailman ensimmäinen sarjavalmisteisessa autossa käytetty sähkötoiminen ahdin (EPC). Täysin uusi 4-litrainen V8-dieselmoottori on täydellinen yhdistelmä suorituskykyä ja energiatehokkuutta. Mahtava 900 Nm vääntömomentti on tarjolla kierrosalueella 1,000-3,250 rpm.

Uuden moottorin kaksi pakokaasuahdinta toimivat sekventaaliperiaatteella. Alhaisilla ja keskikierroksilla vain toinen ahtimista on käytössä ja kahden ahtimen voimalla toimitaan yläkierroksilla ja kovalla kuormituksella. Kahta turboahdinta tuetaan vielä lisäksi sähköisellä ahtimella, varsinkin alakierroksilla. Näin vältetään ns. turboviive.

Sähköinen ahdin ei tarvitse pakokaasun tuottamaa energiaa ja on siksi valmiina toimintaan nopeasti milloin tahansa, poistaen näin perinteisen turboahdetun moottorin toimintaviiveen. Sähköinen ahdin tuottaa moottorin tarvitseman ahtopaineen alle 250:ssa millisekunnissa. Kahdeksansylinterisen dieselmoottorin voimantuotto onkin väkivahvaa ja viiveetöntä, minkä huomaa heti liikkeellelähdössä.

750x410_ASQ7_D_161002_detail.jpg
Sähkötoiminen ahdin.

Innovatiivinen ratkaisu: 48 voltin sähköjärjestelmä. Innovatiiviset komponetit tarvitsevat energiaa - esimerkiksi sähkötoiminen ahdin on huipputeholtaan 7 kW. Tämä energia tuodaan ahtimelle 48-volttisen sähköjärjestelmän kautta. Myös SQ7:n lisävarusteinen sähköisesti kytkeytyvä kallistuksenvaimennus on kytketty tähän sähköjärjestelmään.

Näitä korkeita teho- ja energiatarpeita varten tavaratilan alla on erillinen 48 voltin litium-ioniakku, maksimiteholtaan 13 kilowattia.
Active dynamic ride control - sähköisesti kytkeytyvä kallistuksenvaimennus. Lisävarusteena tarjolla oleva Active dynamic ride control tuo mukanaan erinomaisen ajomukavuuden yhdistettynä huippuluokan kaarreajo-ominaisuuksiin. Planeettapyörästöllä varustettu kompakti sähkömoottori on sijoitettu kahteen osan jaetun kallistuksenvakaajan keskelle. Epätasaisella tienpinnalla kallistuksenvakaajan puolikkaat ovat aktiivisesti irtikytkettyinä, mikä lisää ajomukavuutta. Urheilullisella asetuksella ja mutkaisella nopealla tiellä, vakaajat kytkeytyvät yhteen ja kiertyvät vastakkaisiin suuntiin. Tämä vähentää merkittävästi SQ7 TDI:n korin kallistelua.


Uusi tiptronic Uusi kahdeksanvaihteinen tiptronic-automaattivaihteisto suorittaa vaihtamiset erittäin nopeasti, täsmällisesti ja energiatehokkaasti ja mahdollistaa myös rullaamisen suuremmilla nopeuksilla. Yhdessä itselukittuvalla keskitasauspyörästöllä varustetun jatkuvatoimisen quattro-nelivedon kanssa moottorin voima siirtyy tiehen vakuuttavalla tavalla. Lisävarusteena on tarjolla dynaaminen ajettavuuspaketti (dynamic handling package), joka sisältää kolme teknologiamodulia: sports differential -takatasauspyörästö, aktiivinen kytkettävä kallistuksenvakaaja (electromechanical active dynamic ride control) ja nelipyöräohjaus.