• Q7 e-tron quattro
    Q7 e-tron quattro
    Hinta: alkaen 99 713,65 EUR

    Polttoaineen kulutus, yhdistelmä: 1,9–1,8 l/100km | Strom 190,0-181,0 Wh/km

    CO2-päästöt, yhdistelmä: 50–48 g/km

  • SQ7 TDI
    SQ7 TDI
    Hinta: alkaen 146 431,10 EUR

    Polttoaineen kulutus, yhdistelmä: 7,6–7,2 l/100 km

    CO2-päästöt, yhdistelmä: 199–189 g/km

Audi e-tron quattro concept > Audi Finland
  • stage_exterior_front.jpg
Audi e-tron quattro -konseptiauto

Enemmän kuin auto.

Audi täysin sähköisenä – pian täällä. Audi e-tron quattro -konseptiauto esiteltiin Frankfurtin kansainvälisillä automessuilla (IAA) vuonna 2015. Se tarjoaa fyysisen näytteen luksusluokkaan sijoittuvasta täysin sähkötoimisesta urheilullisesta katumaasturista. Lisäksi se antaa osviittaa siitä, että Audi tuo vaihtoehtoisten voimanlähteiden malleilleen urheilullisen ja modernin ilmeen.

Galleria
Lataa kaikki
00:00 | 00:00
  • Audi e-tron Sportback - ja Audi e-tron quattro -konseptiautot.

  • Audi e-tron quattro ja Audi e-tron Sportback -konseptiautot.

Numeroina

Kiihtyvyys
0–100 km/h

4,6

sekuntia

Huippunopeus

210

km/h

Teho
jopa

370

kW

Tulevaisuuden teknologiaa.

Kolmen sähkömoottorin – yksi edessä, kaksi taka-akselilla – ansiosta tehoa on riittävästi ja suorituskyky liikkeellelähdöissä on erinomainen. Kokonaisteho: 320 kW ja Boost-toiminnon aikana tilapäisesti peräti 370 kW. Kun vääntömomentti on yli 800 Nm, Audi e-tron quattro -konseptiauto loikkaa paikaltaan 100 km:n tuntinopeuteen vain 4,6 sekunnissa ja saavuttaa nopeasti elektronisesti rajoitetun huippunopeuden 210 km/h.

Omaleimaiset e-tron-valot.

Audi e-tron quattro -konseptiauton kaikissa keskeisissä valotoiminnoissa käytetään Matrix Laser -tekniikkaa, joka on autojen valotekniikan seuraava edistysaskel. Matrix Laser -ajovalojen valonsäde jaetaan pieniksi pikseleiksi, joten tie voidaan valaista kirkkaasti ja tarkasti. Etuosan alareunassa on vaikuttava uusi omaleimainen valokokonaisuus, joka koostuu viidestä valaistuselementistä. Jokainen niistä muodostaa LED-valaisimen, jossa on erittäin litteä OLED-elementti (orgaaninen valodiodi). OLED-elementit voidaan sytyttää erikseen, niitä voidaan himmentää ja ne voivat toistaa erilaisia valaistusskenaarioita. Matrix Laser OLED -teknologiaa käytetään ensimmäistä kertaa auton keulassa Audi e-tron quattro -konseptiautossa. Se toteuttaa Teknistä Etumatkaa -periaatetta autovalaistuksessa.

Virtaviivainen.

Audi e-tron quattro -konseptiauton ohjaamo kaventuu terävästi perää kohti. Olkalinja jatkuu takaluukun yli ja antaa sille rakennetta. Tämän linjan rinnalla kulkee takavalot yhdistävä LED-valonohjain, mikä korostaa auton leveyttä. Keulassa olevien yksiköiden tavoin myös takavalot koostuvat kahdesta alueesta. Yläosassa on yhdeksän litteää OLED-yksikköä, jotka hoitavat takavalon toiminnot. Alla on kolme lisäyksikköä päällekkäin.

Aerodynamiikka.

Aerodynamiikka on keskeisessä asemassa täysin sähköllä toimivassa autossa. Audi e-tron quattro -konseptiauton yli 500 kilometrin toimintamatka on saatu aikaan uudella muotoilulla, jossa on keskitytty erityisesti aerodynamiikkaan. Koska ilmanvastuskerroin on poikkeuksellisen pieni (cw 0,25), urheilullinen katumaasturi halkoo tuulta helposti, äänettömästi ja erittäin tehokkaasti. Mitoiltaan (pituus 4,88 m, leveys 1,93 m ja akseliväli 2,91 m) Audi e-tron quattro -konseptiauto asettuu Audi Q5:n ja Audi Q7:n väliin. Korkeutta sen sijaan on merkittävästi vähemmän kuin näissä tuotantomalleissa eli vain 1,54 metriä. Ohjaamo on erityisen matala, kattolinja laskeutuu alas aikaisessa vaiheessa ja D-pilarit ovat litteät – rakenteessa on korostetun coupémaisia piirteitä.