• Q7 TFSI e
    Q7 TFSI e
    Hinta: alkaen 78 533,65 EUR

    Polttoaineen kulutus, yhdistetty: Bensiini: 3,0–2,6 l/100km | Sähkö: 25,0–23,6 kWh/100 km

    CO2-päästöt, yhdistetty: 68–58 g/km

Q4 e-tron > tron > Audi Finland
  • stage_exterior_front.jpg
Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron

Kompakti. Monipuolinen. Täysin sähköinen.
Uusi Audi Q4 e-tron.

Tämän mallisivun tiedot koskevat Q4 e-tron¹ -mallin konseptiversiota, lopullinen tuotantomalli on vielä salauksen alla. Suomen maahantuontiohjelma julkistetaan kun Q4 e-tronin myynti alkaa.

Uusi Audi Q4 e-tron¹ on monipuolinen SUV, joka täydentää Audin täyssähköautojen valikoimaa kompaktiin kokoluokkaan. Sen muotokielessä on nähtävissä sukulaisuussuhde isoveli Audi e-troniin ja Audi Q4 e-tronin tunnistaakin helposti kuuluvan Audin täyssähköiseen perheeseen. Vaikka se edustaakin autoilun tulevaisuutta, on sen tehtävä sama kuin muillakin Audeilla: tarjota urheilullista ajonautintoa, huippulaatua ja modernia energiatehokkuutta.

Uuden Audi Q4 e-tron¹ -täyssähköauton myynti alkaa pian. Tekemällä ennakkovarauksen nettilomakkeellamme saat mahdollisuuden tilata uuden Audi Q4 e-tronin ensimmäisten joukossa, kun varsinainen myynti alkaa keväällä 2021.

Q4 e-tron

Kompakti, silti tilava

Q4 e-tron on kompakti, mutta tilava ja sen SUV-malleille tyypillinen korkea maavara tekee siitä ihanteellisen kumppanin niin huonoille teille kuin kaupungin vilinäänkin. Sen pitkä akseliväli puolestaan sijoittaa auton sisätilat vähintään yhtä luokkaa ylemmäksi. Ja koska täyssähköautossa autossa ei ole tilaa rajoittavaa kardaanitunnelia, sen sisätilat tarjoavat erinomaista tilavuutta ja mukavuutta, erityisesti jalkatilan suhteen niin edessä kuin takanakin. Myös muu sisätilojen suunnittelu hyödyntää sähköauton rakennetta.

Audi Q4 e-tron -konseptiauto numeroina

Järjestelmäteho

225

kW

(306 hv)

Toimintamatka jopa yli

450

km

(WLTP)

Kiihtyvyys

6,3

s

0–100 km/h

Q4 e-tron

Sähköistä tehoa kahdella moottorilla

Audi Q4 e-tronin konseptimallia liikuttaa kaksi sähkömoottoria 225 kW:n (306 hv) yhteisteholla. Toinen sähkömoottoreista on etuakselilla ja toinen taka-akselilla. Erinomaisen pidon avulla Q4 e-tron konseptimalli kiihtyy 0–100 km/h vain 6,3 sekunnissa, ja konseptimallin toimintamatka on jopa 450 kilometriä (WLTP). Alhaisen ilmanvastuksen ja hienostuneeseen jarrutusenergian talteenoton avulla Q4 e-tron käyttää jokaisen mahdollisuuden optimoidakseen toimintamatkaa. Sähkömoottorien ja akun yhdistetty lämmönhallinta, sekä lämpöpumppu myötävaikuttavat myös toimintamatkaan.

Q4 e-tron

Sähköautoksi suunniteltu

Tehokkaiden sähkömoottoreiden lisäksi urheilullisen ajon avaintekijänä ovat matalalle sijoitetut komponentit. Korkeajänniteakku on sijoitettu optimaalisesti Audi Q4 e-tronin mittasuhteet huomioon ottaen, ja se sijaitsee akselien välissä matalana ja leveänä matkustamon alla. Akselien painojakauma on täydellisesti balanssissa. Audi Q4 e-tronin alustarakenne onkin suunniteltu erityisesti ja yksinomaan täyssähköautoille. Akselit, voimalinja, akseliväli ja komponenttien välinen toiminta on suunniteltu ja muokattu vain täyssähköautoja varten.

Q4 e-tron

Ennakkovaraa omasi

Uuden Audi Q4 e-tron -täyssähköauton¹ myynti alkaa pian. Tekemällä ennakkovarauksen nettilomakkeellamme saat mahdollisuuden tilata uuden Audi Q4 e-tronin ensimmäisten joukossa, kun varsinainen myynti alkaa keväällä 2021.

Varaussivulla Audi Finlandin Lauri Mäkelä kertoo lisää autosta ja sen varaamisesta.

Q4 e-tron
 
¹Sivun tiedot perustuvat Audi Q4 e-tron -konseptiautoon, tuotantomallin tiedot ilmoitetaan myöhemmin. Autonkuvat ovat Audi Q4 e-tron -konseptiautosta ja saattavat poiketa tulevasta tuotantomallista.
Ajoneuvon kulutus ja toimintamatka on määritelty maailmanlaajuisesti yhtenäistetyn testimenetelmän (WLTP) mukaisesti. Ilmoitettu WLTP-kulutus ja -toimintamatka saattavat vaihdella olennaisestikin riippuen mm. kuljettajan ajotavasta, akkukapasiteetista, lataamisen säännöllisyydestä, sähkövarusteiden käytöstä, mahdollisen lisälämmittimen käytöstä, ulkolämpötilasta, sääolosuhteista, matkustajien ja kuorman määrästä, valitusta ajoprofiilista tai tieprofiilista. Ajoneuvon latausteho ja -aika voivat vaihdella olennaisestikin ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, lämpötilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä.