Sähköauto vai hybridi? | Audi
Sähköauto vai hybridi?

Mutkatonta sähköautoilua

Sähköauto vai hybridi?

Koostimme alapuolelle tietoiskut jokaisesta sähköisestä käyttövoimatyypistä. Katso ja vertaa esimerkiksi latausvaihtoehtoja ja toimintamatkaa.

  • ikoni_val_tayssahko.png
    Sähköauto

    EV, BEV, täyssähköauto

    Käyttövoima:
    Sähkö

    Lataaminen:
    Vaihtovirta (AC) tai tasavirta/pikalataus (DC, CSS)

    Toimintamatka sähköllä:
    Jopa yli 550km*

    Katso täyssähköautomallisto
  • ikoni_val_ladattava_hybridi2.png
    Lataushybridi

    PHEV, pistokehybridi, plug-in-hybridi, plugari

    Käyttövoima:
    Sähkömoottori ja polttomoottori

    Lataaminen:
    Vaihtovirta (AC)

    Toimintamatka sähköllä:
    Noin 50 km yhdellä latauksella, jonka jälkeen bensiinillä*

    Katso ladattavien hybridien mallisto
  • ikoni_val_kevythybridi2b.png
    Kevythybridi

    MHEV

    Käyttövoima:
    Polttomoottori + avustava sähkömoottori

    Lataaminen:
    Jarrutusenergian talteenotolla

    Toimintamatka sähköllä:
    Aina polttoaineella, mutta rullaustoiminnolla voidaan hetkellisesti alentaa kulutusta

Audi - Sähköautot ja hybridit

Testaa, mikä sähköinen Audi sopisi sinulle.

Pääset alkuun vastaamalla muutamaan kysymykseen alapuolella.
Tämä on täysin maksutonta eikä sido sinua mihinkään.

Miksi valita sähköauto?

Löydät alapuolelta esille nostamamme tärkeimmät sähköauton edut. Tutustu etuihin ja päätä itse.

Ympäristöystävällinen ratakaisu

1. Ympäristön huomioiva ratkaisu

  • Sähköllä ajettaessa hiilidioksidipäästöt ovat 0 g/km. Luonto kiittää.
  • Sähköautolla ajaessa sinulla on mahdollisuus valita myös uusiutuvaa energiaa.
  • Esimerkiksi K-Lataus-asemilta ladattava sähkö on 100-prosenttisesti uusiutuvaa.
Kustannukset kuriin

2. Kustannukset kuriin

  • Ei autoveroa, matala käyttövoimavero.
  • Sähkö on käyttövoimana verrattain edullinen vaihtoehto. Ja yösähkön käyttö pienentää kustannuksia entisestään.
  • Edullinen kotilatausmahdollisuus.
Riittävä toimintamatka

3. Riittävä toimintamatka

  • Toimintamatkat riittävät useimpien tarpeisiin.
  • Lataus ja pikalatausverkosto kasvavat jatkuvasti nopealla tahdilla.
Ei äänihaittaa

4. Ei äänihaittaa

  • Sähköauto on erittäin hiljainen eikä sähköauton moottori tuota häiritsevää melua.
Helppoa ja mukavaa

5. Helppoa ja mukavaa

  • Sähköautolla ajaminen ei ole sen vaikeampaa kuin polttomoottoriautoillakaan.
  • Sähköautomalleissa on usein myös käytetty viimeisimpiä teknologisia ratkaisuja mukavuuden lisäämiseksi.
  • Lisäksi sähköautot tarjoavat edullisen ja helpon tavan ”tankata” auto: kotilataus.

Rajaa vaihtoehtojasi ajomääräsi mukaan

Sähköisiä malleja ja akkukokoja on valittavissa yhä enemmän. Katso alapuolelta minkälainen käytännön toimintamatka ja akkukoko soveltuvat parhaiten sinun tarpeisiisi.

  • Mallisto_content_883x496_logo1b.jpg
    Ajan vain lyhyitä matkoja.
    Keskimäärin noin 50-100 km päivässä.

    Jos ajat päivän aikana noin 50 km tai viet aamuisin lapset kouluun, ajat sitten toimistolle ja iltapäivällä palaat kaupan kautta kotiin, riittää sinulle myös sähköauto, jonka akkukoko on alle 55kWh.

    Nämä akkukoot tarjoavat sähköautolle noin 230-330 km:n käytännön toimintamatkan.*

    Lataaminen:

    > Tällä akkukoolla ja ajomäärällä sähköautoa tulee ladata vain noin 1-2 kertaa viikossa.*
    > Lyhyitä matkoja ajavana lataatkin auton helposti kotona, työpaikalla tai kauppakäyntien yhteydessä.
    > Tällöin voit käyttää työaikasi tai kauppakäyntiisi kuluvan ajan entistäkin tehokkaammin.

  • Mallisto_content_883x496_logo2c.jpg
    Ajan keskipitkiä matkoja.
    Keskimäärin noin 150-200 km päivässä.

    Jos ajat päivän aikana noin 200 km tai jos tiedossa on pidempiä matkoja vapaa-aikana – esimerkiksi kyläreissuja, kaupunkivierailuja tai mökkilomia, sopii sinulle parhaiten sähköauto, jonka akkukoko on noin 55-65kWh.

    Nämä akkukoot tarjoavat sähköautolle noin 300-420 km:n käytännön toimintamatkan.*

    Lataaminen:

    > Tällä akkukoolla ja ajomäärällä sähköauto tulee ladata noin 2-3 päivän välein esimerkiksi kotilatauslaitteella.*
    > Pidemmällä matkalla voit ladata autosi suurteholatauspisteellä jopa noin 30 minuutissa.
    > Tämä onkin sopiva aika esimerkiksi jalkojen verryttelylle tai kahvitauolle.

  • Mallisto_content_883x496_logo3.jpg
    Ajan pitkiä matkoja.
    Keskimäärin noin 200-250 km.

    Jos ajat töissä tai vapaa-ajalla enemmän pitkiä matkoja, on sinulle soveltuvin vaihtoehtoauto, jonka toimintamatka on mahdollisimman suuri. Sinulle sopisikin parhaiten sähköauto, jonka akkukoko on yli 65 kWh.

    Suurimmat akkukoot tarjoavat sähköautolle jopa yli 500 km:n käytännön toimintamatkan.*

    Lataaminen:

    > Tällä akkukoolla ja ajomäärällä sähköauto tulee ladata noin 2-3 päivän välein esimerkiksi kotilatauslaitteella.*
    > 800-1000 km:n matkalla sinun tarvitsee ladata sähköautoa vain 2-3 kertaa!
    > Pidemmällä matkalla voit ladata autosi suurteholatauspisteellä jopa noin 30 minuutissa.

Audin sähköinen mallisto

Audin sähköinen mallisto

Valiset sinulle sopivin Audi-täyssähkömalli tai ladattava hybridi.

Tutustu Audin sähköiseen mallistoon

Mitä seuraavaksi?

Myyjämme palvelevat sinua kaikissa sähköautoiluun liittyvissä kysymyksissä. Tutustu sähköiseen mallistoomme ja ota yhteyttä lähimpään jälleenmyyjääsi.

*Ajoneuvon kulutus ja toimintamatka on määritelty maailmanlaajuisesti yhtenäistetyn testimenetelmän (WLTP) mukaisesti. Ilmoitettu WLTP-kulutus ja -toimintamatka saattavat vaihdella olennaisestikin riippuen mm. kuljettajan ajotavasta, akkukapasiteetista, lataamisen säännöllisyydestä, sähkövarusteiden käytöstä, mahdollisen lisälämmittimen käytöstä, ulkolämpötilasta, sääolosuhteista, matkustajien ja kuorman määrästä, valitusta ajoprofiilista tai tieprofiilista. Ajoneuvon latausteho ja -aika voivat vaihdella olennaisestikin ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, ulkolämpötilasta, auton käytöstä, auton akun varasutilasta, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä.
**Laskuri on suuntaa antava. Ajoneuvon kulutus ja toimintamatka on määritelty maailmanlaajuisesti yhtenäistetyn testimenetelmän (WLTP) mukaisesti. Säästölaskurin tarkoitus on havainnollistaa eri käyttövoimien kulueroja yleisellä tasolla. Yksikköhintoja voi muokata kyseisissä kentissä. Laskuri ei huomioi muita kuluja, kuten huolto- ja vakuutuskuluja tai vuotuisia ajoneuvoveroja.