Audi-malleissa, joissa on eteen pitkittäin asennettu moottori ja tiptronic-automaattivaihteisto, käytetään klassista quattro-järjestelmää itselukittuvalla tasauspyörästöllä, joka toimii täysin mekaanisesti ja viiveettä. Se on konfiguroitu planeettavaihteistoksi, joka koostuu aurinkopyörästä ja sylinterimäisistä planeettapyöristä, jotka on liitetty pyörivään koteloon.
Normaalissa ajossa 60 % väännöstä ohjataan taka-akselille halkaisijaltaan suuremman sisäisen vaihteen kautta. Jäljelle jäävä 40 % ohjataan etuakselille, jossa on pienempi aurinkopyörä. Epäsymmetrisen ja dynaamisen väännönjakauman ansiosta käsiteltävyys on urheilullista ja voimanjako painottuu taka-akselille. Jos yhden akselin pyörien pito vähenee, tasauspyörästön hammaspyörien muoto ja kierteinen hammastus tuottavat aksiaalivoimia, joiden ansiosta kitkalevyt lukittuvat. Näin suurempi osa vääntömomentista voidaan ohjata paremmin pitäville pyörille – jopa 70 % eteen ja enintään 85 % taakse.