Täyssähköautot

Audi e-tron – premium-luokan sähköautoilua myös nelivetona

Audin e-tron-täyssähkömallisto kattaa kaiken, mitä sähköautoilulta voit odottaa: pitkän toimintamatkan, lyhyen latausajan, ensiluokkaisen premium-laadun – ja uudenlaisen ajoelämyksen, jonka vain Audi voi tarjota. Saatavilla on eri kokoluokissa upeita täyssähköautoja, joista löytyy sinulle paras sähköauto. Myös leasing-autona. Tutustu mallistoon, ota yhteyttä tai tule Audi-liikkeeseen.

Audi A6 e-tron -mallisto

Toimintamatka jopa
750

km

WLTP

Uudelleen lataamalla toimintamatkaa jopa
295

km

10 minuutissa

Akun lataus 10%:sta 80%:iin
n. 21

min

270 kW:n maksimilatausteholla (DC)

A6 Sportback e-tron

Suorituskyvyn ja muotoilun sähköistynyt evoluutio. Täysin uusi täyssähköinen Audi A6 Sportback e-tron. Sen erinomainen sähköinen suorituskyky ja matala, urheilullinen coupé-siluetti asettavat uudet standardit.

Audi A6 Avant e-tron

Urheilullinen muotoilu ja Avantin ominaiset mittasuhteet. Uusi Audi A6 Avant e-tron tarjoaa sähköistävää suorituskykyä ja arkipäivän käytännöllisyyttä.

Audi Q4 e-tron -mallisto

Maksimiteho jopa
250

kW*

*Audi Q4 55 e-tron quattro

Kiihtyvyys (0–100 km/h) jopa
5,4

s*

Toimintamatka jopa
534

km**

**Audi Q4 45 e-tron

Audi Q4 e-tron

Täyssähköinen monitaituri. Audi Q4 e-tronin selkeä muotoilu luo tunnistettavaa muotokieltä sähköiselle liikkumiselle. Audi Q4 e-tron vastaa kaikkiin arjen haasteisiin suurella toimintamatkallaan, älykkäillä latausratkaisuillaan ja runsailla sisätiloillaan.

Audi Q4 e-tron Sportback

Dynaamista tyylikkyyttä. Audi Q4 Sportback e-tronin urheilullinen ulkomuoto lumoaa heti ensisilmäyksellä, ja sen edistykselliset sisätilat pursuavat teknisiä innovaatioita, urheilullisuutta ja toiminnallisuutta. Aja tyylillä perille saakka – toimintamatka on jopa 529 km yhdellä latauksella.

Audi Q6 e-tron -mallisto

Toimintamatka jopa
614

kW*

Lisää toimintamatkaa
255

km**

**10 minuutissa. Akun latausaika ja suurteholatauspisteiden (HPC) maksimaalinen tasavirralla toteutettava latauskapasiteetti on laskettu standardin DIN 70080 mukaisesti.

Lataus 10 %:sta 80 %:iin n.
21

min***

***maksimilataustehon ollessa 270 kW

Audi Q6 e-tron

Audi Q6 e-tron vie Audin sähköautoilun seuraavalle tasolle. Premium-tason SUV lumoaa huikealla sähköisellä suorituskyvyllään ja edistyksellisellä muotoilullaan.

Audi SQ6 e-tron

Uusi Audi SQ6 e-tron erottuu edukseen sähköisen quattro-nelivedon takaaman vaikuttavan pitonsa, erinomaisen ajodynamiikkansa sekä muhkean ulkoisen äänimaailmansa ansiosta.

Audi e-tron GT -mallisto

Toimintamatka jopa
605

km

S e-tron GT quattro

Maksimiteho jopa
620

kW

RS e-tron GT performance

Huippunopeus
250

km/h

RS e-tron GT performance

Audi S e-tron GT

Audi S e-tron GT näyttää uuden suunnan sähköisten urheiluautojen suorituskyvylle. Veistoksellinen muotoilu yhdistää gran turismon dynaamiset mittasuhteet Audi S -mallistolle tyypilliseen ilmeeseen.

Audi RS e-tron GT quattro

Uusi Audi RS e-tron GT ilmentää vaikuttavaa sähköistä tehoa uraauurtavassa aerodynaamisessa muodossa. Ainutlaatuista edistyksellisyyttä ja mukavuutta jokaiselle kilometrille.

Kaikki Audin täyssähköautot

Katso koko täyssähköautojen valikoima ja tutustu tarkempiin mallikohtaisiin tietoihin.

Varaa koeajo

Kokeile itse.

Jos olet valmis ottamaan kehitysaskeleen, olemme apunasi.

Usein kysyttyä

<p>1. Ympäristöystävällinen ratkaisu<br>Sähköllä ajettaessa hiilidioksidipäästöt ovat 0 g/km. Luonto kiittää.<br>Sähköautolla ajaessa sinulla on mahdollisuus valita myös uusiutuvaa energiaa.<br>Esimerkiksi K-Lataus-asemilta ladattava sähkö on 100-prosenttisesti uusiutuvaa.</p> <p>2. Kustannukset kuriin<br>Ei autoveroa, matala käyttövoimavero.<br>Sähkö on käyttövoimana verrattain edullinen vaihtoehto. Ja yösähkön käyttö pienentää kustannuksia entisestään.<br>Edullinen kotilatausmahdollisuus.</p> <p>3. Riittävä toimintamatka<br>Toimintamatka riittää useimpien tarpeisiin.<br>Pikalatausverkosto kasvaa jatkuvasti nopealla tahdilla.</p> <p>4. Ei äänihaittaa<br>Sähköauto on erittäin hiljainen eikä sähköauton moottori tuota häiritsevää melua.</p> <p>5. Helppoa ja mukavaa<br>Sähköautolla ajaminen ei ole sen vaikeampaa kuin polttomoottoriautoillakaan. Sähköautomalleissa on usein myös käytetty viimeisimpiä teknologisia ratkaisuja mukavuuden lisäämiseksi.<br>Lisäksi sähköautot tarjoavat edullisen ja helpon tavan ”tankata” auto: kotilataus.</p>

<p>Sähkö on käyttövoimana verrattain edullinen vaihtoehto. Ja yösähkön käyttö pienentää kustannuksia entisestään. Pääsääntöisesti sähköautolla ajosta aiheutuneet kustannukset ovat siis olleet polttomoottoriautoja alhaisemmat.</p>

<p>Sähköautot ovat autoverottomia.<br>Lisäksi käyttövoimavero on matalampi polttomoottoriautoihin verrattuna.</p>

<p>Sähköauton huollattaminen on edullisempaa kuin polttomoottoriautojen. Tämä johtuu siitä, että huollettavia kohteita on vähemmän ja mm. öljynvaihtoja ei tarvitse tehdä.</p>

<p>Tyypillisiä sähköauton kuluvia osia ovat esimerkiksi renkaat, jarrupalat ja -levyt sekä pyyhkimen sulat.<br>Renkaiden kulutus voi olla suurempi polttomoottoriautoon verrattuna. Tämä johtuu sähköauton suuremmasta kokonaismassasta, mutta suurimman vaikutuksen teet ajotyylilläsi.</p>

<p>Sähköauton katsastus on edullisempi kuin polttomoottoriauton, koska päästömittausta ei tarvitse tehdä.</p>

<p>&nbsp;Sertifioitu sähköauto on yhtä turvallinen/vaarallinen kuin polttomoottoriautokin.</p>

<p>Heinäkuussa 2021 voimaan astunut EU-laki määrää, että jokaisessa sähköautossa on oltava akustinen ajoneuvohälytysjärjestelmä (AVAS), joka lähettää 56-75 desibelin melua alhaisilla nopeuksilla (20 km/h asti).</p> <p>Tämä laki koskee uusia autoja, jotka on hyväksytty 1.7.2021 alkaen.</p> <p>Ennen tätä päivämäärää rekisteröidyt olemassa olevat sähköautot eivät vaadi muutoksia, koska ne ovat olleet rekisteröintihetkellä vaaditun lainsäädännön mukaisia.</p>

<p>Kyllä. Autopalo on mahdollinen aivan kuten perinteisissä autoissa. Sähköautoissa on lisäksi pieni riski viivästyneelle palonmuodostukselle. Erityisesti siinä tapauksessa, että korkeajänniteakku, johon on varastoitu sähköistä ja kemiallista energiaa, vaurioituu. Siinä olevat kiinteät ja nestemäiset kemikaalit voivat palaa. Litium ei kuitenkaan pala.</p>

<p>&nbsp;Eivät yleisesti ottaen, käytössä syntyvät sähkömagneettiset kentät otetaan huomioon jo uuden auton suunnittelussa. Ne suunnitellaan siten, että estetään haitat jopa erityisen herkillä henkilöillä, esim. lääketieteellisten implanttien kantajilla.</p>

<p>Audin täyssähköautojen ja ladattavien hybridien korkeajänniteakkujen takuu on 8 vuotta / 160 000 km. Lisäksi takuuajan ensimmäisen 24 kk aikana ei ole kilometrirajoitusta. Takuunantaja takaa, että 70%:ia täyssähköauton (BEV) korkeajänniteakun alkuperäisestä nettokapasiteetista säilyy edellä mainitun ajanjakson- tai kilometrilukeman ajan – riippuen siitä, kumpi ensin saavutetaan.</p> <p>Milloin takuu alkaa?<br>Takuu alkaa auton ensirekisteröinnistä tai siitä, kun jälleenmyyjä luovuttaa auton ensiostajalle – riippuen siitä, kumpi tapahtuu ensin.</p> <p>Myyjämme palvelevat sinua kaikissa sähköautoiluun liittyvissä kysymyksissä. Ota yhteyttä lähimpään jälleenmyyjääsi.</p>

<p>Sähköautojen akku ei heikennä auton turvallisuutta. Turvallisuus on varmistettu esimerkiksi suojakytkimin ja ylijännitesuojin.</p> <p>Myyjämme palvelevat sinua kaikissa sähköautoiluun liittyvissä kysymyksissä. Ota yhteyttä lähimpään jälleenmyyjääsi.</p>

<p>Kyllä voi.</p> <p>Sähköauton akun kierrätys koostuu sekä mekaanisesta että hydrometallurgisesta prosessista.<br></p> <p>Käytöstä poistuneet litiumakut puretaan ja käsitellään ensin mekaanisesti; akut murskataan ja erotetaan jakeiksi kuten metalleihin, muoveihin ja mustaksi massaksi. Musta massa toimitetaan jatkokäsiteltäväksi eteenpäin kierrätyslaitokseen, jonka hydrometallurgisessa prosessissa tuotetaan uusia kierrätettyjä raaka-aineita käytettäväksi uusissa akuissa.</p>

Täyssähköiset konseptiautot

Katso miltä Audin sähköinen tulevaisuus näyttää.

Audi urbansphere -konseptiauto

Täyssähköinen Audi urbansphere -konseptiauto on järjestyksessään kolmas ja toistaiseksi suurin konseptiauto sphere-mallistossa. Audi urbansphere on suunniteltu liikkumaan soljuvasti läpi suurkaupunkien ruuhkien. Ylellinen sisustus sekä uudenlaiset digitaaliset ominaisuudet ja palvelut antavat maistiaisen tulevaisuuden liikkuvuuden tarjoamista mukavuuksista.

Audi A6 Avant e-tron -konseptiauto

Audi rakentaa laadukkaan liikkumisen tulevaisuutta. Täyssähköisessä A6 Avant e-tron -konseptiautossa yhdistyvät tunteisiin vetoava ja dynaaminen muotoilu sekä edistyksellinen teknologia.

Audi skysphere -konseptiauto

Ei pelkkä auto vaan kokemus. Audi skysphere -konseptiautossa toteutuu visio, jossa rentoutusta, yhteyksiä ja viestintää tarjoileva ensiluokan viihdekeskus yhdistyy ajettavaan ajoneuvoon – tai ajoneuvoon, joka huolehtii itse ajamisesta.

Audi grandsphere -konseptiauto

Kun sähköautoilun tuoma vapaus yhdistetään automaattiajoon, auton suunnittelu mullistuu täysin. Audi grandsphere mullistaa matkustamon käsitteen ja muuntaa sen yksilölliseksi tilaksi, joka edustaa tulevaisuuden liikkuvuutta.

Toimintamatkaan vaikuttavat varustetaso ja lisävarusteet. Kaikki ajoneuvot testataan WLTP-testimenetelmien mukaisesti. Ilmoitetut arvot on tarkoitettu vain vertailua varten; vertaa polttoaineenkulutuksen ja CO2-päästöjen arvoja vain muihin sellaisiin autoihin, jotka on testattu samalla testimenetelmällä. Nämä arvot eivät välttämättä kuvasta todellisia ajamisen aikaisia arvoja, joihin vaikuttavat monet tekijät, muun muassa tehdasasenteiset lisävarusteet, asennetut varusteet (rekisteröinnin jälkeen), vaihtelevat sää-, tie- ja liikenneolosuhteet, yksilöllinen ajotapa, auton kuorma, auton kunto, järjestelmien, kuten ilmastoinnin, käyttö (ja sähköautojen osalta lataustaso matkan alkaessa sekä akun ikä ja kunto). Sähköautojen arvot on kirjattu sen jälkeen, kun akku on ladattu täyteen. Sähköautot tarvitsevat sähkövirtaa lataamista varten. Nollapäästöt ajon aikana.