Audi RS e-tron GT:ssä on noin 10 000 tilaustyönä tehtävää puolijohdesirua, jotka on valikoitu erittäin tarkan prosessin kautta.
Mitä puolijohteet ovat ja mitä vaatimuksia puolijohteiden on täytettävä, jotta Audi voi käyttää niitä autoissaan? Vastaukset löydät tästä videosta.
Puolijohdepula vaikuttaa valmistajiin kaikkialla maailmassa. Mikrosiruille ja muille puolijohteille on nyt huomattavasti enemmän kysyntää kuin tarjontaa.
”Niillä on ratkaiseva merkitys innovatiivisissa autoissamme, jotka tarjoavat entistä enemmän liikkuvuus-, turvallisuus- ja mukavuustoimintoja.” Uwe Girgsdies, Audi Reliability Design Electronics
Audi RS e-tron GT:ssä on noin 10 000 tilaustyönä tehtävää puolijohdesirua, jotka on valikoitu erittäin tarkan prosessin kautta.
Mitä puolijohteet ovat ja mitä vaatimuksia puolijohteiden on täytettävä, jotta Audi voi käyttää niitä autoissaan? Vastaukset löydät tästä videosta.
24 tunnin koordinointijärjestelmä mahdollistaa yksityiskohtaisen seurannan – järjestelmään kuuluu lukemattomia aluksia, junia, kuorma-autoja ja poikkeustapauksissa myös tilauslentokoneita.
Yli 20 000 erilaisen yksittäisen komponentin on tultava ajoissa yli 1 500 toimittajalta ympäri maailmaa. Yksikin puuttuva osa voi pysäyttää valmistuksen kokonaan.
”Teemme kaikkemme, jotta saamme sinulle valmistettavan Audin kaikki komponentit käyttöömme mahdollisimman nopeasti – myös kaikkein haastavimmissa tilanteissa.” Hinrich Baade, Audi Supply Chain
24 tunnin koordinointijärjestelmä mahdollistaa yksityiskohtaisen seurannan – järjestelmään kuuluu lukemattomia aluksia, junia, kuorma-autoja ja poikkeustapauksissa myös tilauslentokoneita.
Yli 20 000 erilaisen yksittäisen komponentin on tultava ajoissa yli 1 500 toimittajalta ympäri maailmaa. Yksikin puuttuva osa voi pysäyttää valmistuksen kokonaan.
Control Centre -ohjauskeskus valvoo – ja tarvittaessa optimoi – jokaisen Audin valmistusta. Näin varmistetaan, että jokainen komponentti on valmiina oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Audi Vehicle Control Centre -ohjauskeskus määrittää kunkin mallin valmistusajankohdat sekä valmistuksessa käytettävät komponentit ja valmistusaikataulun.
”Meillä on tiedot käytettävissä olevista komponenteista, minkä perusteella määritämme automallien määrän ja varusteversiot, jotka voimme kyseisiä komponentteja käyttäen optimaalisesti valmistaa.” Vanessa Schwarze, Audi Vehicle Processing
Control Centre -ohjauskeskus valvoo – ja tarvittaessa optimoi – jokaisen Audin valmistusta. Näin varmistetaan, että jokainen komponentti on valmiina oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Audi Vehicle Control Centre -ohjauskeskus määrittää kunkin mallin valmistusajankohdat sekä valmistuksessa käytettävät komponentit ja valmistusaikataulun.
Monivaiheiset ja tarkat testausprosessit takaavat, että jokainen komponentti täyttää vaatimuksemme. Näin varmistetaan, että voit luottaa autoosi kaikissa tilanteissa.
Auton laadun tarkistamisessa käytetään menetelmiä, jotka ovat huippuluokkaa ja hyödyntävät sekä virtuaalisia että teknisiä ratkaisuja.
”Olipa kysymys sitten suunnittelusta, valmistuksesta tai huollosta, yrityksemme on sitoutunut korkeatasoisimpaan mahdolliseen laatuun – se on ollut aina osa perimäämme.” Achim Zeller, Audi Corporate Quality Plants
Monivaiheiset ja tarkat testausprosessit takaavat, että jokainen komponentti täyttää vaatimuksemme. Näin varmistetaan, että voit luottaa autoosi kaikissa tilanteissa.
Auton laadun tarkistamisessa käytetään menetelmiä, jotka ovat huippuluokkaa ja hyödyntävät sekä virtuaalisia että teknisiä ratkaisuja.
© 2024 AUDI AG. Kaikki oikeudet pidätetään.
Ajoneuvon kulutus ja toimintamatka on määritelty maailmanlaajuisesti yhtenäistetyn testimenetelmän (WLTP) mukaisesti. Ilmoitettu WLTP-kulutus ja -toimintamatka saattavat vaihdella olennaisestikin riippuen mm. kuljettajan ajotavasta, akkukapasiteetista, lataamisen säännöllisyydestä, sähkövarusteiden käytöstä, mahdollisen lisälämmittimen käytöstä, ulkolämpötilasta, sääolosuhteista, matkustajien ja kuorman määrästä, valitusta ajoprofiilista tai tieprofiilista.
Ajoneuvon latausteho ja -aika voivat vaihdella olennaisestikin ilmoitetusta ohjearvosta. Latausteho ja -aika riippuvat esimerkiksi käytetystä latauspisteestä, lämpötilasta, auton käytöstä, akuston lämpötilasta ja peräkkäisten latausten tiheydestä.
Avustavat järjestelmät hyödyntävät useiden autoon asennettujen tunnistimien tietoja. Auton varustelusta riippuen, auton ympäristöä havainnoidaan eri tunnistimien avulla. Tunnistimet voivat olla tutka-antureita, laserskannereita, ultraäänitunnistimia tai kameroita. Järjestelmien häiriöttömän toiminnan varmistamiseksi tulee varmistua, että tunnistimien pinta on puhdas. Tunnistimissa ei saa olla likaa, lunta tai jäätä, eikä niitä saa peittää tarroilla tai muilla vastaavilla, koska silloin järjestelmien toiminta voi heikentyä. Tapauksissa, joissa järjestelmien toimintahäiriöt johtuvat tunnistimissa olevasta liasta, lumesta, jäästä tms., ei kyseessä ole autossa oleva tekninen vika, vaan ulkopuolisista aiheuttajista aiheutuva hetkellinen toiminnon rajoitus. Myös mahdolliset puutteet tiemerkinnöissä tai esimerkiksi lika tai lumi liikennemerkeissä voivat vaikuttaa avustavien järjestelmien virheelliseen käyttäytymiseen.
Avustavat järjestelmät nimensä mukaisesti pyrkivät auttamaan kuljettajaa tekemällä ajamisesta miellyttävämpää ja turvallisempaa. On kuitenkin hyvä muistaa, että kuljettaja on aina vastuussa auton hallinnasta ja liikenteen seuraamisesta. Auton avustavista järjestelmistä ja niiden toiminnasta on kerrottu tarkemmin auton käyttöohjekirjassa.
Mikäli järjestelmän toiminta häiriintyy jostain muusta tekijästä johtuen, tulee auto tutkia valtuutetussa huoltoliikkeessä.