Hyvä tietää > Audi connect | Omistaminen ja huolto | Audi > Audi Finland
Audi connect Hilfe: Sie haben sich einen Audi mit Audi connect gekauft. Hier finden Sie wichtige Informationen zur Einrichtung der digitalen Dienste.

Hyvä tietää Audi connect -palvelusta

Ostitko auton, jossa on Audi connect -paketin navigointi- ja infotainment-toiminnot, ja haluat nyt käyttää sen käteviä ominaisuuksia? Yksityisistä opasvideoista saat selville, miten rekisteröinti ja varmennus tapahtuvat myAudissa, miten luot autollesi pääkäyttäjän ja miten käytät parhaiten myAudi-mobiilisovellusta. Tarkemmat tiedot palveluista ja niiden saatavuudesta löydät palvelun ja mallin esittelystä.

myAudi-portaali

myAudi

myAudi on avaimesi Audin digitaalisesti verkottuneeseen maailmaan. Palvelun avulla pääset tarkastelemaan ajoneuvosi tärkeitä tietoja, voit hallita omia tietojasi portaalin tai mobiilisovelluksen kautta ja mukauttaa palvelujasi ja niiden asetuksia. Digitaalinen huoltovarmennus, henkilökohtaiset ajoneuvotiedot, ajoneuvon tilaraportti tai Audia koskevat uutiset: kaikki tämä ja paljon muuta on saatavillasi napin painalluksella – mukavasti kotona tietokoneella tai matkalla myAudi-mobiilisovelluksen kautta. Audi connect -käyttäjänä käytössäsi ovat myAudi-sovellukseen tai myAudi-portaaliin rekisteröitymisen jälkeen myös kaikki henkilökohtaiset palvelut, kuten auton lukitseminen ja lukituksen avaus älypuhelimella. Voit myös säätää palvelujesi asetuksia tai lähettää henkilökohtaisia navigointikohteita omaan Audiisi.

Siirry myAudi-portaaliin
myAudi-sovellus

myAudi-sovellus

myAudi-sovellus yhdistää Audisi jokapäiväiseen elämääsi ja tuo siihen ajomukavuutta Audi connectin innovatiivisten ominaisuuksien ja palveluiden avulla. Saat reaaliaikaista tietoa ajoneuvostasi milloin vain. Voit tarkkailla polttoaineen määrää, toimintasädettä, huoltovarauksia, varoituksia ja paljon muuta. Suunnittele matkasi kätevästi mobiilisovelluksella ja lähetä määränpäät ja reitit suoraan autoon. Voit käyttää ilmastointia tai avata ja sulkea ovia kauko-ohjauksella. Saatavilla olevat palvelut saattavat vaihdella Audisi mallin ja varustelun mukaan.

Lue lisää myAudi-sovelluksesta
Miten yhdistän autoni verkkoon?

Miten yhdistän autoni verkkoon?

Palveluja on tarjolla monissa Euroopan maissa autoon pysyvästi asennetun SIM-kortin avulla. Datayhteyden kustannukset sisältyvät palvelujen hintaan. Poikkeuksena ovat Wi-Fi-tukiaseman datayhteys ja verkkomedian suoratoisto-, online-radio- ja hybridiradiopalvelujen käyttö sekä muiden palvelujen käyttö Audin älypuhelinsovelluksen kautta. Myös näiden palvelujen datayhteys muodostetaan autoon pysyvästi asennetun SIM-kortin kautta, mutta tämä edellyttää datalaskutussopimuksen tekemistä Audi-jälleenmyyjällä. Hinnat ja varaustiedot löydät osoitteesta www.audi.com/myaudi. Jos korttipaikkaan asetetaan ulkopuolinen SIM-kortti, kaikki datayhteydet (Audi connect -palvelujen ja Wi-Fi-yhteyden osalta) muodostetaan kuitenkin tämän SIM-kortin kautta. Tästä aiheutuvista kuluista vastaa asiakas. Audi ei hyvitä kuluja. Jotkin palvelut, kuten auton lukitseminen ja lukituksen avaus Audi connectin kauko-ohjaus- ja hallintapalvelun kautta, edellyttävät rekisteröitymistä myAudiin ja pääkäyttäjän varmennusta. Tämä suojaa autoasi ulkopuolisten luvattomalta käytöltä. Rekisteröitymisprosessista saat tietoja seuraavilta sivuilta tai Audi-jälleenmyyjältäsi. Jos haluat käyttää myAudi-mobiilisovelluksen yhteydessä tiettyjä synkronointitoimintoja, kuten määränpään lähettämistä autoon, sinun on kirjauduttava autoon myAudi-tilisi kautta.

Audi connect -SIM-kortti

Audi connect -SIM-kortti

Audi connect -SIM-kortti on asennettu suoraan autoon (sisäänrakennettu SIM) Audi connect -laitteiston osana mallista ja maasta riippuen. Mallista riippuen connect-yhteyspalvelut toimivat SIM-kortilla LTE/UMTS-moduulissa, jonka latausnopeus on jopa 100 Mbit/s. Siihen kuuluu sisäänrakennettu datamäärä Audi connect -palvelujen käyttöä varten. Lisäksi Audi connect -SIM-kortti siirtyy useimmissa Euroopan maissa tarpeen mukaan automaattisesti sopivan maakohtaisen palveluntarjoajan verkkoon. Näin asiakkaidemme ei tarvitse kärsiä korkeista maakohtaisista roaming-maksuista ja ärsyttävistä roaming-vahvistusviesteistä. Lisäksi asiakkaat voivat ostaa dataa omaan Wi-Fi-tukiasemaansa, jonka kautta auton matkustajat voivat käyttää mobiililaitteitaan. Tämä mahdollistaa myös verkkomedian suoratoiston sekä internet-radioasemien kuuntelemisen verkkoradion kautta.

Huomaa, että seuraavia palveluja varten on varattava lisädataa Cubic Telecomin kautta: verkkoradio, hybridiradio, verkkomedian suoratoisto ja muut mobiilisovelluspohjaiset suoratoistopalvelut.

Wi-Fi-tukiasema

Wi-Fi-tukiasema

Audin Bluetooth-puhelimeen yhdistettynä Audi connect tarjoaa langattoman internetyhteyden Wi-Fi-tukiaseman kautta. Samaan aikaan verkkoa voi käyttää enintään kahdeksan mobiililaitetta – kannettavista tietokoneista tabletteihin ja älypuhelimiin. Siten kaikki matkustajat voivat käyttää internetiä, ja kuljettaja voi jatkaa samalla MMI-järjestelmän käyttöä. Tietoliikenneyhteys internetiin tapahtuu kattoantennin kautta. Tämä takaa mahdollisimman vakaan yhteyden ja erinomaisen tietoliikenteen laadun. WPA2-standardin mukainen salaus takaa turvallisen tiedonsiirron.

Jos autossasi on pysyvästi asennettu SIM-kortti (Audi connect -SIM-kortti), voit ostaa datapaketteja Audin yhteistyökumppanin Cubic Telecomin verkkokaupasta, myAudi-tilisi kautta tai auton MMI-järjestelmän kautta.

*Jos valitset Eurooppa-paketin, tiedonsiirto jatkuu automaattisesti kiinteällä hinnalla siirtyessäsi toiseen maahan, ts. kun verkko-operaattori vaihtuu.

Siirry yhteistyökumppanimme Cubic Telecomin palveluun
Audi-ongelma-apu

Audi-ongelma-apu

Jos autoosi on otettu käyttöön Audi connect -hätäpuhelu ja huolto -paketti, saat automaattisesti apua vähäisen onnettomuuden (turvatyynyt eivät laukea, kukaan matkustajista ei loukkaannu) sattuessa: Audi-ongelma-apupalvelu. Jos auton tunnistimet havaitsevat vähäisen onnettomuuden, sinulle tarjotaan automaattisesti apua. MMI-näyttö näyttää sinulle kaksi vaihtoehtoa: kattava apu korvaushakemuksen käsittelyssä ja hätäpuhelun soittaminen. Voit tietysti soittaa Audin asiakaspalveluun myös suoraan autossa olevan painikkeen avulla. Joka tapauksessa erikoiskoulutuksen saanut Audin palvelutyöntekijä koordinoi kaikki jatkotoimenpiteet puolestasi. Sillä välin Audisi on jo lähettänyt tarvittavat ajoneuvon tiedot Audin asiakaspalvelulle. Pyynnöstä palvelusta otetaan välittömästi yhteyttä lähellä olevaan Audi-jälleenmyyjään, joka tarjoaa nopeasti lisäapua. Voit tietysti ottaa asiakaspalveluun yhteyttä myös Audi-tukipalvelun kautta. Audin ongelma-avun edut:

  • Nopea ja helppo avunsaanti onnettomuustilanteessa suoraan autosta
  • Suora yhteys Audi-jälleenmyyjään
  • Ammattimainen korvaushakemusten hallinta ja Audin laadukkaat korjaus- ja varaosat
  • Matkan jatkuminen on taattu, esim. vara-auton järjestäminen
myAudi-palvelun huoltovarausjärjestelmä

myAudi-palvelun huoltovarausjärjestelmä

Pysy selvillä siitä, milloin autosi tarvitsee huoltoa: myAudi-portaalista näet seuraavan huoltovarauksen sekä ajoneuvon tilan. Eräissä malleissa näet myös aktiivisena olevat ajoneuvon hälytykset sekä tulevat huolto- ja tarkistustarpeet. myAudin avulla voit hakea ja tallentaa omia suosikki-Audi-jälleenmyyjiäsi. Näin saat yhteystiedot nopeasti. Jos huoltovaraus unohtuu, tallentamasi Audi-jälleenmyyjä voi ottaa oma-aloitteisesti yhteyttä ja ehdottaa uutta aikaa. Voit tietysti sopia ajan itse kätevästi verkossa myAudi-portaalin kautta. Tarvittaessa ajoneuvon tiedot voidaan lähettää verkon kautta Audi-jälleenmyyjällesi. Tämä nopeuttaa korjausten tekemistä ja auttaa säästämään kustannuksissa. Käytä myAudia palvelujesi hallintaan:

  • Tallenna omat suosikki-Audi-jälleenmyyjäsi
  • Varaa huollot nopeasti ja kätevästi
  • Lähetä tarvittavat ajoneuvon tiedot verkossa ja säästä aikaa